ברוכים הבאים! כדי להיכנס לחצו כאן

תימכו בערוץ:

יום שבת, כ"ח טבת התשפ"ו
17/01/2026
תמונה של אבו עלי

אבו עלי

לפני 4 חודשים

8. הפעילות הישראלית הממוסדת בתחום לוקה בכבדות בירוקרטית, מוטלות עליה מגבלות רבות. אין חופש פעולה. יש קושי בתיאום בין הגופים השונים. כתוצאה מכך הפעילות מצומצמת מאוד ובעלת השפעה מועטה.

[dynamic_post_body_content]
Subscribe
Notify of
41 תגובות
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Kobi Yemini

אחת הסיבות העיקריות שישראל מפסידה, היא שיש פה תקשורת מגויסת, שרוצה בהפלת הממשלה ולא אכפת לה שישראל תבודד ותעלה באש, ומהדהדת את השקרים של החמאס ונותנת כאילו אישור לאמיתות השקרים שלהם.

Eryol8

גם! יש אנשים בינינו שנותנים להם בוסטון במודע מתוך שנאה לממשלה ואידאולוגיה פרוגרסיבית מטורפת

חסן נסראללה

סיבה נוספת זה חוסר רצינות במדיניות לגבי עזה. ההססנות שלך, להיכנס לצאת להיכנס לצאת, העובדה שהמלחמה נמשכת בלי סוף ברור – כל זה נותן סיבות לשנוא אותך בתקשורת בארץ וגם בעולם.

YP100
הסיבה העיקרית היא שיש לנו מנהיגות אימפוטנטית, לא מסוגלים לנהל דוכן פלאפל.
מספיק ליםש אשמים במקומות אחרים, עיתונות, יועמ”ש, צבא, כולם אשמים חוץ מההנהגה
elia

אבו עלי

אוהב אותך כתבת מדהים (כרגיל 3>)
Eryol8

חייב לומר, הפלסטינים לא כאלה גאוני הסברה כמו שעושים אותם, הם עשו המון טעויות ששרפו אותם בקרב קהלים רבים, למשל, ההסתננות של פעילים פרו פלסטינים לבסיס חיל האוויר הבריטי וחבלה במטוסים, העובדה שהדגל הפלסטיני הפך למזוהה עם הפרוגרסיבים הוא גם טעות שלהם, הם עומדים במידה רבה על מוסלמים, אנשי שמאל, בדגש על קיצוני ועל סתם אנטישמים, כן, הרבה מהתומכים בפחסטינים ברשתות הם פשוט אנטישמים שבכלל שונאים אותם ופשוט שונאים יהודים יותר.דבר נוסף, בוטים, המון בוטים, אינספור בוטים, חלק גדול מהעלק תומכי פלסטינים ברשתות הם בעצם בוטים שיוצרים טראפיק לציוצים פרו פלסטיניים, חלקם רוסים(כבר נחשף שרוסיה הפעילה בוטים במסווה של חשבונות של אמריקאים שמרנים במטרה להשפיע על השיח ברשתות לצד הפלסטיני, לדעתי הם היו ניתנים לזיהוי הודות לצלב האורתודוקסי שסימן אותם ולאחרונה הוא נעלם איכשהו) חלקם קטארים ויש גם סינים, הסינים מנהלים גם הם מלחמה נגדנו מתוך רצון לקרוע את המערב מבפנים.בקיצור, האויב לא כזה גאון, הוא פשוט חסר מעצורים וניזון מאנטישמיות ואנטי מערביות.

חסן נסראללה

צודק במאה אחוז לגבי הבוטים, מישהו צריך להוביל את הדבר הזה – טכנולוגית ומערכתית – חיל הבוטים.

MBS!

קח עוד 2 סעיפים:

11. החלפת הצנזור הצבאי (מקרה לוחמי כוח 100 לדוגמה)
12. סחיטה באיומים ע”י המוסד של אנשי מפתח מושחתים שמקבלים כסף קטרי/אינרני כמו למשל מזכל האום יו”ר משרד הבריאות העולמי ועוד רבים כאלה שיוצאים נגדנו באופן קבוע
Lestibournes
ומעל הכל, לספר את הסיפור שלנו כל הזמן. מי אנחנו. מה אנחנו. מה אנחנו עושים פה. מה הקשר שלנו לאדמה. מה הייעוד שלנו והמסר שלנו לעולם.
ובו זמנית לחשוף ללא הרף את האמת על הצד השני. לנפץ את בועת השקר של הזהות הפלשנית. את איך שהיא הומצאה כתגובה בלבד להקמת מדינת ישראל, את ההקשר העמוק לגרמניה הנאצית והשואה, את איך שקגב עמד מאחורי ההמצאה הזו כדי להשתמש בזה ככלי להשמדת המערב. כל הכביסה המלוכלכת.
ומהצד השני שהעם היהודי הוקם והיהדות נוסדה כדי ללמד את האנושות שיש מוסר שכולנו מחוייבים אליו, שכל בני האדם נבראו בצלם אלוקים, שיש להתייחס אחד לשני בשילוב של צדק וחמלה, ואסור לאנשים לפגוע האחד בשני, ושכל בני האדם אמורים להיות בני חורין. ושאנחנו אמורים להיות אומה שחייה בארצה ולשמש דגם לאנושות שיוביל את האנושות לרצות ללמוד את הדברים האלה בשל הדוגמה המוצלחת שאנחנו מהווים. להיות מורים לאלו שבאים ללמוד להיות כהנים לאלו שבאים לעבוד את ה’ ולהתפלל אליו בבית המקדש שיהיה בית תפילה לכל העמים.
ודרך זה שהאנושות תאמין באלוקים ותאמץ התנהגות מוסרית כפרטים וכאומות האנושות תהפוך למשפחת עמים באמת ונגיע לשלום והרמוניה עולמיים.
והמקום שבו אנחנו צריכים לממש את זה הוא בארץ שהשם נתן לנו, היא ארץ אבותינו ומלדתנו ההיסטורית בה חיינו אלפי שנים, בה היו לנו מספר ממלכות ובצי מקדש, היא ארץ ישראל. הנתנגדות לקיומנו כאומה בארצנו היא התנגדות לכך שנממש את הייעוד שלנו כעם הנבחר לרפא את העולם, ולמעשה תמיכה העוול, רודנות, כוחנות, ניצול, דיכוי, וזוועות.
Inside the roots

לא להכליל את התקשורת הישראלית שעושה נזק חסר תקדים ומחזקת את נרטיב האוייב עם עלילות דם נגד חיילנו וצהל

איך נוכל לנצח בתדמית העולמית שכלפי פנים אנחנו אפילו לא שולטים בזה?!
Sp

שכחת שני מרכיבים יסודיים:

א: אמונה עיוורת וטוטאלית בצדקת דרכך. (לנו יש אמונה חלקית, מפוכחת ומתלבטת באופן אינסופי בנוגע לעצמה. זה פשוט לא טוב מספיק).
ב: להיות בצד המפסיד והנטבח, כמו שהיינו ב7 באוקטובר, שם זכינו בחמלת המערב.
23שגר

יש כמה דברים.

א. אין דבר כזה הסברה, יש דבר כזה תעמולה, כשאתה מסביר אתה כבר בעמדת נחיתות.
ב. כפי שאחד המגיבים מתחתיי ציין, צריך יותר לספר את הסיפור שלנו, את הקשר של עם ישראל לאדמת ישראל, על האמונה שלנו ועל העוצמה שלנו, אף אחד לא מעניין אותו ההסבר למה נהרגו אנשים בעמדת חלוקת מזון (וגם ככה ישכחו את זה אחרי יומיים)
ג. סיבה שקשה לרתום את המערב למעננו היא שרוב המערב פוסט-לאומי ולאומיות לא מעניינת אותו לכן קשה למכור את הציונות לרוב השמאל במערב.
ד. משהו ממש חשוב – מאוד חשוב להראות עוד צדדים של ישראל מעבר לפן הצבאי שלנו – הטבע, התרבות, היצירה והאנשים המדהימים. צריך לשאוף שהאסוציאציה הראשונה של מישהו שחושב על ישראל היא לא צבא, צבא מטבעו זה דבר לא סימפטי.
בהצלחה לנו!
Zy1821811862

שכחת להזכיר שהממשלה הנוכחית פגעה בהסברה באופן אנוש.

לא רק עם הצהרות שמיעדות לבייס שלהם, הם גם פיטרו ופירקו את המערכת שהממשלה הקודמת הקימה.
פיטור ראש מטה ההסברה בגלל שרה נתניהו…
חסן נסראללה

אתה מקבל פה ניקוד שלילי אבל אתה אומר דברים נכונים

יואב ל

כשישראל מפגינה עוצמה ונחישות היא לא צריכה הסברה. אחרי מבצע הביפרים, אחרי המתקפה מול איראן וכו ישיראל לא היתה צריכה הסברה. בסוף המערב מבין שזו גם בעיה שלו. הוא לא יודע להלחם ומבחינתו הוא מהמר על הסוס המנצח. כשאנחנו מגמגמים אנחנו צריכים הסברה… במלחמת התשה אנחנו צריכים הסברה… ברגע שנהיה חדים ואסרטיביים לא נצטרך הסברה. כרגע זה נראה כאילו אנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים.
צריך להשפיל אותם. לזרוק על אנשים טון פצצה ולהזיז אנשים מהבתים זה לא משפיל זה רק מחזק את דימוי דוד וגוליית. צריך לפגוע להם בסמלים שלהם. מספיק היו לוקחים דונם מצפון הרצועה ומכריזים עליו כשטח ישראלי זה היה כבר עושה עבודה אחרת… למשל…
אנחנו צריכים להיות מודל של מדינה מערבית שיודעת מה היא רוצה . לא עוד אחת מבולבלת

הדעה

המורה נהיגה שלי אמר לי שהססתי אם לעבור את הרמזור בסיטואציה שנסעתי קצת מהר והרמזור התחיל להבהב.והמורה אמר לי. תחליט מהר ולך עם ההחלטה עד הסוף. כי אם אני ימשיך להתלבט אני לא מאיץ ולא בולם ואז אני בוודאי יכנס לצומת לאדום..את המוסר השכל תבינו לבד.דבר נוסף ישראל(הממשלה) חייבת לדעת שעם ישראל הוא עם סגולה שקיבל מאלוהים מתנה מיוחדת שזה רחמנות. וזה משהו מאין לתאר כמה שזה מיוחד.. אבל הממשלה לא יודעת להשתמש בזה כמו שצריך, והעובדה שאנחנו מרחמים על אכזריים. וכתוב כל המרחם על אכזריים סופו להתאכזר על רחמנים (תומכי עיתון הארץ הגיעו לאכזריות על הרחמנים)

MayaP

ללמד כבר בתיכון את הנרטיב של ישראל ואת צדקת הדרך.

גם מי שמגיע ליחידת דובר צהל צריך להיות מתאים ומסוגל להתמודד עם האתגר התקשורתי; ויטמין פ’ וקשרים לא יכולים להיות הקריטריון
Amit123

שאפו על הבאת החזית הקריטית הזאת לתודעה!

חסרון אדיר נוסף שמחייב טיפול הוא בכירים לשעבר, ראש ממשלה , רמטכל, אלופים וכו’ שתומכים בשקרי הפלסטינאצים….
חייבים לפעול נגד מוציאי הדיבה בכל הכלים החוקיים , וגם לשנות חוקים אם צריך.
כרגע כנראה שום חוק לא יעזור כאשר היועמ”ש מתנהג כפוליטיקאי ולא כפקיד בכיר שצריך לעשות את חלקו בעת מלחמה קיומית.
Avi

שמח לראות התייחסות לזה. אתגר נוסף שצריך לציין שחלק מהתעמולה האנטי ישראלית מגיעה מבפנים: הארץ, ברק, אולמרט וכו’

Ass Nuggets

ברור שמישהו שקיבל בשו שו כסף מהמדינה לפרסם פרופגנדה ירצה שזה יקרה יותר

Zdanie

אנחנו לא יכולים להעתיק אותם כי אנחנו לא במקום המסכן שלהם ולכן לא מושכים את אותם אנשים. זה משהו שביבי עושה הרבה שנים: אין טעם להשקיע בקהל שגם ככה מוסת נגדך, בטח כשהקהל הזה מיוצג על ידי ערוצי תקשורת ממסדיים. אם היינו באמת פועלים כמו הפלסטיניסטים היינו משניאים על עצמנו את הרוב השקט שלא רוצה לראות מפגני כוח ותהלוכות. מה גם שזה כוח מאוד גדול שמתפרץ כרגע, גם לטובתנו. בסופו של דבר לאמת יש כוח, ולכן כמו שאתה אומר נוצר גמגום כי למצוא את האמת כל פעם זה קשה. אני מאוד מסכים עם הצורך בטיפול מבצעי בבעיות הסברה. אוסיף שזה שאנחנו אמיתיים אומר שאנחנו צריכים להיות הרבה יותר מקצועיים בתפעול אירועי הסברה.

jeremy Nahon

לא התייחסת ל2 נקודות עיקריות שרשמת בחוזקות של הצד הפלסטיני, והראשונה הכי משמעותית לניצחון או הפסד בחזית הזו:

1) הנרטיב של הפלסטינים פשוט, ושלנו מסובך. הוא לא אמור להיות כזה. אחרי ה7.10, לכל ישראלי היה ברור שכל עזה אשמה בטבח. אזרחים שלא קשורים לחמאס השתתפו בטבח, כולם חגגו בחוצות העיר את הטבח, אף אזרח עזתי לא הביע חרטה מהותית על הטבח אלא רק על התוצאות שלו. כל לוחם מדווח שכל בית בעזה עם מפת ישראל בערבית, כשכל שמות הערים עם השמות בערבית. ברור לכל מי שלא עוצם את העיניים שהנאציזם החמאסי חדר לכל בית בעזה, ושללא דה-נאציפיקציה של כמה שנים טובות אין לנו אפשרות להשאיר את השכנים האלה לידינו. גם אם חמאס יושמד.
הטעות הכי חמורה היתה להפוך את הנרטיב הפשוט שכולם הסכימו איתו אחרי ה7.10, “יש לנו מלחמה עם נאצים”, לנרטיב שקרי, מסובך ומסורס, “ארגון טרור השתלט על אוכלוסייה אזרחית מסכנה בעזה”. עם נרטיב כזה, מראש כל אזרח שאנחנו הורגים הוא “זוועה” או “פשע מלחמה” שאנחנו מבצעים.
2) השקר כתרבות, כשאין ענישה עליו. זה יכול להיות הכח העיקרי שלנו. חשיפת השקרים באופן מאסיבי ובמנטרה קבועה, באופן שיקעקע מהיסוד את כל התעמולה של החמאס. אם נהדהד את השקרים כשקרים שוב ושוב, ולכולם יהיה ברור שהם משקרים ללא הרף, המלחמה תהיה הרבה יותר קלה.
abyc

בעניין המודיעין. אתה ידעת לזהות שקמפיין הרעב מתחיל לפני שהוא יתפוצץ והמדינה הגיבה רק אחרי שזה תפס כותרות ראשיות.

Boris F

לצערי בעיה הרבה יותר עמוקה. הבעיה היא פיתוח הנרטיב.

כאשר רוב המטכ”ל ומטה השב”כ עדיין חולמים על אוסלו, כאשר בקוד אתי של צה”ל אין מילה “נצחון”, הממסד לא יודע לפתחאת “הנרטיב הישראלי”. ואם אתה לא יודע, לאן אתה הולך, לא תגיע לשם.
עינת כהן

אתה פשוט מעולה!!! כל כך נכון

Bla Bla

סיכום אמל”ק:ישראל לא צריכה לאמץ הסברה שקרית כמו הפלסטינית, כי זה סותר את הערכים היהודיים. במקום זאת, השקעה בשני מאמצים: 1) טכנולוגיה לזיהוי שקרים בזמן אמת ברשתות. 2) הפצת אמת דרך משתמשים מרכזיים (hubs) עם השפעה גבוהה, ועימותים ישירים עם אלה שמפיצים מסרים שקריים (מיוזמתם או מתמימותם) בפלטפורמות שבהן הם פעילים, כדי לחשוף סתירות בשקר. האמת קשה להתפשטות ראשונית אבל יציבה לטווח ארוך, בעוד שקר מתפרק. מבוסס על מחקרי רשתות חברתיות (Kempe et al., Watts & Dodds, Bakshy et al.).(אם תרצו פירוט מלא, המשיכו לקרוא למטה.)————-אני חושב שאוי ואבוי אם מדינת ישראל תתקצב “הסברה” בסגנון פלסטיני – כלומר, אימוץ גישה שבה כל האמצעים כשרים, בעיקר שקרים. זו תהיה טעות קולוסלית, אסטרטגיה תגובתית ללא התאמה לעמוד השדרה הערכי שלנו, והיא עומדת בסתירה מוחלטת למוסר היהודי. זה כמו להציע שישראל תתחיל לערוף ראשים בשדה הקרב ולצלם זאת. אציין כאן, שבשדה הקרב עצמו מדינת ישראל נוקטת באמצעים מוגזמים שכובלים את ידי הלוחמים שלנו – וזה נובע מהנחיות משפטיות שגם הן, לעתים, מנוגדות למוסר היהודי האמיתי.אז מה כן לעשות? על ישראל להשקיע במקביל בשני מאמצים מרכזיים:1 פיתוח יכולות טכנולוגיות בקנה מידה עצום: מערכות שיוכלו להתמודד עם השקרים המופצים על ידי כמות המשתמשים האסטרונומית ברשתות החברתיות, שמהדהדים את התעמולה הפלסטינית. הטכנולוגיה צריכה לבצע ניטור אוטומטי, זיהוי סוגי המניפולציה עם סימוכין מבוססים, והכל בזמן אמת ובניתוח מדויק ככל האפשר. ככל שהתוכן המנותח הופך ויראלי יותר, יש להקדיש לו עדיפות משאבים גבוהה יותר.2. פרסום בקנה מידה גבוה: הפצה רחבה של האמת – הסברת הנרטיב הישראלי מצד אחד, והפצת תוצאות המערכת מהמאמץ הראשון מצד שני.אבל בואו נתמודד עם האתגר העצום שמונח לפנינו: הכמות האבסולוטית של האנשים שתומכים בנרטיב הישראלי קטנה יחסית – ואין מה להתבייש בכך. זאת משום שהאמת דורשת מאמץ גדול יותר כדי להימצא, שכן היא חבויה בתוך רעש אדיר שיש לסנן אותו (זו בדיוק המשימה של גופי מודיעין). המאמצים שתיארתי לעיל הם האמל”ח לחזית התודעה הזו. האתגר כאן הוא לא רק כמותי, אלא גם איכותי: האמת מול השקר. כפי שהפתגם הידוע אומר, “שקר מספיק להקיף את כדור הארץ פעמיים בעוד האמת עוד לובשת מכנסיים”. השקר מתפשט מהר כי הוא פשוט לבנייה – הרכבה זולה ומהירה של מסרים מניפולטיביים שמתאימים לרגשות מיידיים. אבל לשקר יש מחיר, והוא מגיע בטווח הרחוק יותר: הוא דורש תחזוקה מתמדת, כי הוא מלאכותי מטבעו, מהונדס ומנותק מהמציאות. ככל שהזמן עובר, הסתירות הפנימיות מצטברות, חוסר העקביות נחשף, והנרטיב כולו מתחיל להתפורר. זמן החיים של מסר שקרי בתודעה הציבורית נראה ארוך בהתחלה, אבל הוא שביר – חשיפה לאמת שורפת אותו כמו אש.לעומת זאת, האמת בנויה על בסיס יציב, אבל דורשת השקעה ראשונית גבוהה יותר כדי להתפשט. כאן נכנסים מודלי התפוצה ממדעי הרשתות החברתיות: לכל מסר יש שני ערוצי הפצה עיקריים. האחד הוא דרך “משתמשי ביניים” בעלי “משקל סגולי” גבוה – כלומר, מידת החשיבות היחסית שלהם ברשת, שנמדדת דרך מדדים כמו Degree Centrality (מספר העוקבים הישירים, שמשקף את ההיקף הפוטנציאלי של ההפצה הראשונית), Eigenvector Centrality (שמשקלל לא רק את מספר העוקבים אלא גם את חשיבותם שלהם, בדומה לאלגוריתם PageRank של גוגל) או Betweenness Centrality (המידה שבה משתמש זה משמש כ”גשר” בין קהילות שונות, ומאיץ התפשטות מידע). לדוגמה, חשבון X של אילון מאסק בעל משקל סגולי עצום בגלל שילוב של degree גבוה ו-eigenvector centrality, שמאפשר למסרים שלו להגיע לקהלים רחבים במהירות. הערוץ השני הוא דרך כמות המשתמשים הכללית – חוזרים רגילים שמפיצים את המסר בהדרגה. כפי שאנחנו מרגישים היום, מסה של משתמשים כאלה בהחלט תורמת למהירות ההפצה, במיוחד כשמדובר בהתפשטות אורגנית שמתבססת על שיחות יומיומיות ורשתות חברתיות. אבל כאן טמונה המורכבות: השקר נהנה מערוץ זה כי הוא קל להפצה ראשונית, אך בטווח הרחוק, ההשפעה שלו נחלשת בגלל אותן סתירות. האמת, לעומת זאת, זקוקה להאצה ראשונית דרך ה-hubs (צמתים מרכזיים) כדי להתגבר על הרעש, כפי שמודלים של התפשטות מידע (כמו מודלי קסקדה או SIR – Susceptible-Infected-Recovered, שמדמים התפשטות כמו מגיפה) מראים ש”hubs” הם המפתח להאצה ויראלית. מחקרים קלאסיים כמו מאמרם של Kempe, Kleinberg ו-Tardos (2003) על מקסום התפשטות השפעה ברשתות חברתיות, שמציע אלגוריתמים לבחירת “זרעים” (seed nodes) מרכזיים כדי להפיץ מידע ביעילות, תומכים בכך. עם זאת, מחקר של Watts ו-Dodds (2007) מראה שהשפעה גדולה יכולה להיווצר גם ממסה של משתמשים רגילים אם הם “רגישים” מספיק, ולא רק מ-influentials בודדים, מה שמצביע על כך שהאסטרטגיה צריכה לשלב גם בניית קהילות. מחקר נוסף של Bakshy et al. (2011) על טוויטר/X מאשר שמשתמשים עם עוקבים רבים משפיעים יותר בממוצע, אבל גם משתמשים “רגילים” יכולים להיות influentials בהקשרים ספציפיים, מה שתומך בהתמקדות בעימותים ישירים כדי להפוך אותם לבעלי ברית.מאחר שישראל אסורה מלהשתמש בכלים פסולים כמו בוטים (שמפרים את כללי הרשתות ופוגעים באמינות) או שקרים, הפתרון הוא להתמקד בהעברת המסר דרך משתמשים בעלי משקל סגולי גבוה – זה האתגר שצריך לפצח. כיצד? פשוט: למשתמשים כאלה אין זמן לבזבז על שקרים. אנחנו צריכים להופיע עם מסרינו על הבמות הגדולות ביותר, בכל הפלטפורמות הקיימות – רשתות חברתיות, פודקאסטים, עיתונים, טלוויזיה ועוד; להתמקד בעימותים ישירים מול המשתמשים בעלי המשקל הסגולי הגבוה ביותר שמפיצים, בידיעתם או שלא בידיעתם (מיוזמתם או מתמימותם), מסרים שקריים שמקורם בנרטיב הפלסטיני, בפלטפורמות שבהן הם פעילים; להציג את השקר שלהם מול האמת שלנו; ולהוכיח שהמשך מדיניות או פעולות נגד האמת יתהפך עליהם, ולא שווה את הרווח הפוליטי או הפיננסי הקצר-טווח. פוליטיקאים שמנסים לגרוף רווח מהיר על בסיס נרטיב שקרי, או אנשי עסקים שמנסים לגרוף רווח כספי מהיר, סופם לפשוט רגל פוליטית או כלכלית – או לגמור כמו איראן.בסופו של דבר, הניתוח הזה מוביל למסקנה אופטימית: האמת, כשהיא מופצת בצורה חכמה ומבוססת – דרך טכנולוגיה מתקדמת, עימותים אסטרטגיים והתמקדות בהubs – לא רק מתגברת על השקר, אלא גם בונה תודעה יציבה לטווח ארוך. זה לא קל, אבל זה אפשרי, וזה הדרך שלנו לנצח בחזית התודעה.

max

מאלף👍צריך להקים כמה גופים בתחום ההייטק שיכולים לעבוד עם בוטים ולהפיץ תעמולה נגד אויבינו,להתחיל להכניס גם טכנולוגיות AI בכדי לזהות מגמות ברשתות החברתיות ולתקוף בכל הכוח,גם אנשים מהארץ כדוגמא אולמרט,חלוץ וברק,אפשר לעשות את זה גם ממדינות זרות שהצוררים בתוכינו לא ידעו מאיפה זה בא להם,להציג את אולמרט,לא כראש ממשלה לשעבר,אלא כעבריין מורשע שישב שנים בכלא,עבירות שחיתות,שוחד,מרמה ועוד.את התקשורת המרעילה בארץ לא מייחסים הרבה חשיבות,מה שקובע זה הרשתות החברתיות ובעיקר לטיק טוק,אינסטגרם,X, ו true של דונלד טראמפ וערוצי הטלגרם בכל העולם.

ב ה צ ל ח ה’👍👍👍👍
Amitsharon Rosenthal

תמצתת את הנושא באופן מדוייק!

מקווה שהממשלה שלנו תאמץ את המלצותיך

Eliran Mizrahy

קרב אבוד מראש

זה כמו לבקש מהיהודים בשואה לעשות הסברה לנאצים כדי להסביר להם שאנחנו לא כאלה מפלצות.
מדינת ישראל הוקמה גם כדי שלא נזדקק לאישור של אחרים כדי לחיות.
עדיף כבר לקנות עוד תחמושת.
Testee

אכן, אנטישמיות ושנאת ישראל חזקים יותר במונים מכל סוג של הסברה, ולכן ההסברה הכי טובה שיש יכולה לעזור רק במעט אם בכלל.

yaron

הכל נכון, ניתוח יפה מעמיק וחשוב, אבל אתה מתעלם מנקודה אחת מאוד חשובה – ישראל הייתה יכולה לעשות את כל מה שהיא עושה עכשיו בעזה בדיוק אותו דבר, ולשלם מחירים בינלאומיים הרבה פחות גדולים, אילו רק הייתה עושה דבר פשוט:

1. השרים וחברי הקואליציה היו צריכים להימנע מאמירות פופוליסטיות ומתלהמות, שגורמות נזק עצום. ההצהרה שצריך להשתמש בנשק גרעיני על עזה, הקמפיינים להשתלטות מלאה, להפסקת סיוע לעזתים, לא תורמים כלום – נכון לביצוע או לא, ממילא שום דבא מזה לא פיזיבילי – אבל גורמים המון נזק.
2. בכל שבוע, היו מקיימים מסיבות עיתונאים המוניות, בהן מספרים איך וכמה אנחנו עוזרים לאזרחים העזתים. כמה משאיות ואוכל הכנסנו, מים, תרופות, איזה צעדים הומניטריים נעשו. אני לא אומר לעשות יותר ממה שממילא עושים – רק להפסיק להצניע את זה, להיפך, להתגאות ולהפיץ איזה.
כל זה קל מאוד לביצוע ועולה גרושים. ולמה זה לא קורה? כי כנראה שלחברי קואליציה לא מעטים חשוב יותר לקושש קולות מול הבייס מאשר טובתה של מדינת ישראל, ולראש הממשלה משוב יותר לא להתעמת איתם מאשר טובתה של מדינת ישראל…
חסן נסראללה

בוא נתחיל במשרד הסברה כמו כל מדינה או ארגון נורמלי

דוד ב

יש עוד שתי נקודות חשובות:

א. אנחנו צריכים להפסיק לקאלערבי ארץ ישראל פלסטיני. ברגע שהסכמתה שהם עם היסטורי אז קשה לשכנע שהארץ לא שלהם.
ב. בעולם וישראל יש הרבה יהודים שעדיין חושבים בגלות. הם רוצים לא להרגיז את עמי העולם מתוך יצר השרדותי המאמינים שחשוב להבדיל את עצמם מישראל כדאי ש עמי העולם לא יהיו נגדם. גם היהודים האלה חוזרים על המסרים הערבים וגם שיש אנטישמיות הם הראשונים לקפוץ ולהסביר שזה לא אנטישמיות. ההסברה צריכה להיות מכוונת גם כלפיהם בעיקר היהודים המשפיענים שהם תומכי פלסטין במערב
Idan Berkovich

אני אוסיף נקודה שלא נגעת בה בצורה קונקרטית והיא יצירת תודעה על ידי התקפה ולא רק הסברה שבמהותה היא הגנתית.

לדוגמא, אנחנו צריכים להחזיק צי של בוטים תומכי ישראל כדי להטות בחזרה את האלגוריתמים של הרשתות החברתיות.
יש עוד דוגמאות כאלה..
سانامو

مقاله فوق العاده…با تشکر از نویسنده..

YP100
אם איראן הובילה את ההתקפה הקשה, קטר זה הציר הרך. כאשר המדיניות היא “קטר היא לא מדינת אויב” לא תנצח במערכה.
את הקבוצה שטיפלה בכל נושא הלבנות ההון במוסד, רה”מ סגר ב 2017. קטר קנתה את מנהיגי אירופה ושולטת בנרטיב.
הכל מתחיל ונגמר בניהול.
Gregori Pievski

אי אפשר לנצח מחוץ לישראל אם יש לך בישראל אויבים כמו ערוצים TV כמו 12, עיתון הערץ. אם באוניברסיטאות מגרשים סטודנטים במדים וכדומה. אי אפשר לדרוש ממשלה אילו בידים של אויבים של ישראל נמצא מערכת משפתית. אי אפשר לעשות את זה אילו פרימיטיבים שרוליקים קונים הסתה של שמולנים נגד חרדים, “רוסים” ושאר. כמה פעמים אמרתי לפרימיטיבים האלו שזו הדרך רגילה של תנועות ומשטרים רקובות להסיח דעת האנשים. שמול משתמשת שיטה מהעולם חיצון. כאשר שם בעיות הם מעשימים יהודים. שמול רוכבת על אותו סוס. די. תתחילו להתפכח. שמול זה הטלר, מוסוליני, סטלין, מאו דזה דון, צפון קוריא.

Anonimus

לדעתי ישראל צריכה להבהיר שלכל מאמצי הבידוד הללו אין השפעה מהותית על החלטותיה המדיניות. היא צריכה להתנתק מהתלות הבטחונית בארה”ב ולהבהיר שכשהיא מצויה במלחמה – הדרישות האמריקאיות מהוות המלצה בלבד. היא צריכה לדאוג – צבאית – להיות מסוגלת להתנהל בבידוד. לדעתי זו תהיה הדרך הכי יעילה להלחם בכל מאמצי ההכפשה בהם מושקעים מליארדי דולרים רבים. בסופו של דבר, אם אויבינו יפנימו שפעולותיהם חסרות משמעות – הם יחדלו מכך. גם אנגליה מול גרמניה הנאצית נלחמה בבידוד למשך שנה וייתכן שלו לא היתה עושה כן, לא היתה זוכה לתמיכה החוזרת מיתר בנות בריתה בסופה של המלחמה.

הייתי שמחה לראות את ישראל מחזירה כסף לאזרחים ולא מבזבזת אותו על קורסים במדינות זרות, משחררת בירוקרטיה, הופכת למדינה חופשית מתקדמת ומקצה מכל הכסף שייחסך בעקבות סגירת המשרדים המיותרים, מכל האדמות שתמכור לאזרחים פרטיים (את עניין ההחכרה אפשר להחליף בחקיקה ובאכיפה) נתח נכבד להשקעה בבטחון ובהתכוננות להתנהלות בבידוד.
רמי גל

ושוב אנו פוטרים מכל אחריות את מי שמנהל כאן את העניינים שנים רבות,את מי שמינה אנשים לא מוכשרים ,רק כי הם מקורבים,את מי ששקוליו זרים, ומאשימים את התקשורת, השמאל ואת משה רבנו.

אז רבותיי יש כאן מנהל גרוע,עם שיקולים זרים,ועד שלא נדרוש ממנו תמורה למשכורת שלו הוא ימשיך לזלזל בנו ולעשות מלאכתו רמיה.
והמדינה מדרדרת והולכת…
”סופר ספרטה” הוא מאחל לנו!

Daniel Khafi

מה דעתך על מערך ההסברה של בנט הקים? נשמע שזה קולע לרוב הנקודות שלך

Yossi

ישראל יש לדעתי עוד חיסרון אחד גדול, ועוד נקודה לשיפור:

1. יש המוני יהודים ואף ישראלים שתומכים בנרטיב הפלסטיני. מנגד, יש מעט מאוד מוסלמים שמתבטאים בעד ישראל.
אם ישנם אפילו ישראלים שטוענים שישראל מבצעת זוועות בכוונה תחילה קשה מאוד לשכנע את המערב לאחר מכן.
במדינה דמוקרטית אי אפשר למנוע מאנשים לדבר. מצד שני כאשר ישראלים שאינם טיפשים טוענים שישראל מבצעת רצח עם, מה שהוא עובדתית שקר, אפשר אולי לתבוע אותם על הוצאת דיבה ( כפי שאני אתבע אדם שטוען בפומבי שאני אנס ורוצח אם הוא יודע בודאות שזה לא כך ).
2. מהצד השני, יש פוליטיקאים מהימין שההצהרות הפומביות שלהם משמשות את האויב כדי לעשות לנו הרבה נזק. אני מסכים על המון דברים עם בן גביר וסמוטריץ’ אבל יש דברים שלא צריכים להיאמר בפומבי. הגיע הזמן שנלמד שזה עושה לנו נזק. מובן לי שאלה דברים שנאמרים מסיבות פוליטיות (וזה לגיטימי לגמרי) והם נאמרים בפומבי כי לקהל המצביעים שלהם חשוב לשמוע את זה.
אם למאבק הבא נגיע כאשר הקהל הימני בארץ “מקבל” את זה שיש דברים שאנחנו מסכימים עליהם אבל לא צריך להכריז עליהם פומבית, לאויב שלנו תהיה פחות תחמושת.
תמונה של אבו עלי

אבו עלי

לפני 4 חודשים

8. הפעילות הישראלית הממוסדת בתחום לוקה בכבדות בירוקרטית, מוטלות עליה מגבלות רבות. אין חופש פעולה. יש קושי בתיאום בין הגופים השונים. כתוצאה מכך הפעילות מצומצמת מאוד ובעלת השפעה מועטה.

9. ישראל מתקשה לרתום את ההמונים לפעילות בחזית זו. גם את אלה התומכים בעמדותיה.

10. ישראל מחזיקה בכלי מעטים ולא מגוונים בתחום. יש חוסר משמעותי בכלים לא רשמיים שיכולים לקדם מסרים שהדרג המדיני/מוסדות המדינה אינם יכולים להרשות לעצמם לקדם באופן רשמי.

מה אפשר לעשות?

1. בראש ובראשונה להשקיע משאבים רבים. כסף, כסף, כסף. השקעה בקו ישר לגודל האיום הנשקף מחזית זו מתוך הבנה שהשקעה בתחום הזה היא מכפיל כוח משמעותי – והיא הכרח וחובה במציאות החדשה אליה נקלעה ישראל.

2. לשחרר מגבלות ובירוקרטיה. לעבוד בכמה רמות: רשמית ולא רשמית. להגדיל את היקף הפעילות ברמה הלא רשמית שמאפשרת להעצים נרטיבים שאינם מחייבים את הממסד הרשמי ומאפשרים חופש תגובה ומהירות תגובה-ואפשר להשיג בהם מרווח טעות גדול יותר מבלי לשלם מחירים כואבים.

3. ללמוד את הרשתות החברתיות- את החוזקות והחולשות של ישראל שם – עיקר ההסתה נגד ישראל נמצאת שם. האויב מתבצר שם.

4. להיות מעודכנים מאוד באירועים המתרחשים בזמן אמת בזירות הלחימה השונות בדגש על הזירה הפלסטינית- מודיעין לפעולה הוא קריטי בתחום הזה. חיוני מאוד כדי לשמור על רלוונטיות ולגבש מענה נכון לאירועים מתפרצים .

5. להבין את הסנטימנט ואת הלך הרוח בקהל המטרה העיקרי: קהל אירופאי וקהל אמריקאי – שם הכל קורה (ההשקעה בקהל ערבי אמנם חשובה אך הרבה פחות משמעותית מבחינת השפעה על התוצאה הסופית – קטר הבינה את זה מזמן)

6. לתרגל תגובה לאירועים מתפרצים. כמו בצבא, בהכנות לתקיפה, יש אימונים ותרגולים על יבש. אותו דבר כאן. תירגול תקופתי. פיתוח תורות לחימה. פקודות קבע. עדכון פקודות. פיתוח אמצעים וכלים (אחד הפספוסים הגדולים בתחום לדעתי הוא אי הפצת תרשימי מפות שמשרתות את הנרטיב הישראלי). שימוש בתחכום אזרחי – אומת ההייטק הישראלית שוחה היטב ברשתות החברתיות.

7. המצב הנוכחי לא רחוק מנקודת האפס. מכאן אפשר רק לעלות. לא לפחד לטעות ולא להיבהל מכך שהצד השני חזק הרבה יותר בתחום. מי שלא עושה לא טועה. כאן צריך הרבה עשייה ויהיו טעויות – מחירן זול יותר מאשר השיתוק.
עדיף להפסיד 10:5 מאשר 20:0. עם הזמן זה ישתפר.

8. שוב : להשקיע משאבים (כסף!) . יחס ההמרה בהשקעה חכמה בתחום ההסברה עולה על יחס ההמרה בהשקעה בנשק ואמל”ח. שקל חכם בהסברה נכונה ובלוחמת תודעה מפיק הרבה יותר תועלת מאשר שקל המושקע ברכישת אמל”ח. הוא חוסך שימוש באמל”ח ומהווה מכפיל כוח משמעותי אמל”ח הקיים.

9. תקראו שוב את הסעיף הקודם. ותחשבו מה היה קורה לולא נבחר טראמפ לנשיאות. הפלסטינים העמידו באמצעות הסברה ומלחמת תודעה נשק חזק יותר מפצצה גרעינית ומטייסות של מטוסי קרב. אם קמאלה האריס היתה נשיאת ארה”ב כנראה שכל הנשק שיש בארסנל הישראלי היה שווה היום הרבה פחות מערכו. להסברה הפלסטינית יש חלק גדול בכך. אי אפשר לסמוך על כך שהנשיא האמריקאי יהיה תמיד פרו ישראלי.

10. כסף אנטי ישראלי קונה היום דעות של מוסדות בינ”ל ואנשי מפתח ברחבי העולם כדי לגייס אותם למאבק לטובת הנרטיב הפלסטיני.
גם ישראל צריכה לפעול כך ולהקצות משאבים כספיים לגיוס מוסדות ואנשי מפתח ברחבי העולם בדגש על נגישות לקהל מערבי ואמריקאי בדגש גדול יותר על הקהל הצעיר בגילי 15-25 – הם דור העתיד והם כרגע קרובים הרבה יותר לנרטיב הפלסטיני מאשר לזה הישראלי.

###
צריך להיות ישראלי בלחימה באוויר ביבשה ובים ולהיות פלסטיני בלחימה ברשתות החברתיות – יש הרבה מה ללמוד מהם בתחום – לא בושה להעתיק את מה שמצליח. הם המומחים הגדולים ביותר.

מעל לכל צריך להיות אופטימיים. בעבודה נכונה, ובהשקעת משאבים מתאימים אפשר להביא לתוצאות חלקיות כבר בטווח הזמן המיידי ולתוצאות יותר משמעותיות בטווח הארוך.
הקדנציה של טראמפ מסתיימת בעוד שלוש שנים וארבעה חודשים. זה זמן מספיק כדי להביא לשינוי משמעותי בתחום. אין לישראל ברירה אחרת.

קראו עוד קראו פחות
מיין לפי:
ניקוד גבוה
ניקוד נמוך
חדש קודם
ישן קודם
💬 0 תגובות
💬
אין תגובות עדיין
היה הראשון להגיב בדיון זה!
⚠️
שגיאה בטעינת תגובות
משהו השתבש בניסיון לטעון את התגובות. נסה שנית מאוחר יותר.
מחיקת תגובה
האם אתה בטוח שברצונך למחוק תגובה זו? פעולה זו לא ניתנת לביטול.
דיווח על תגובה
האם אתה בטוח שברצונך לדווח על תגובה זו? פעולה זו תסמן את התגובה לבדיקה.
×
תמונה של אבו עלי

אבו עלי

לפני 4 חודשים

8. הפעילות הישראלית הממוסדת בתחום לוקה בכבדות בירוקרטית, מוטלות עליה מגבלות רבות. אין חופש פעולה. יש קושי בתיאום בין הגופים השונים. כתוצאה מכך הפעילות מצומצמת מאוד ובעלת השפעה מועטה.

[dynamic_post_body_content]
Subscribe
Notify of
41 תגובות
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Kobi Yemini

אחת הסיבות העיקריות שישראל מפסידה, היא שיש פה תקשורת מגויסת, שרוצה בהפלת הממשלה ולא אכפת לה שישראל תבודד ותעלה באש, ומהדהדת את השקרים של החמאס ונותנת כאילו אישור לאמיתות השקרים שלהם.

Eryol8

גם! יש אנשים בינינו שנותנים להם בוסטון במודע מתוך שנאה לממשלה ואידאולוגיה פרוגרסיבית מטורפת

חסן נסראללה

סיבה נוספת זה חוסר רצינות במדיניות לגבי עזה. ההססנות שלך, להיכנס לצאת להיכנס לצאת, העובדה שהמלחמה נמשכת בלי סוף ברור – כל זה נותן סיבות לשנוא אותך בתקשורת בארץ וגם בעולם.

YP100
הסיבה העיקרית היא שיש לנו מנהיגות אימפוטנטית, לא מסוגלים לנהל דוכן פלאפל.
מספיק ליםש אשמים במקומות אחרים, עיתונות, יועמ”ש, צבא, כולם אשמים חוץ מההנהגה
elia

אבו עלי

אוהב אותך כתבת מדהים (כרגיל 3>)
Eryol8

חייב לומר, הפלסטינים לא כאלה גאוני הסברה כמו שעושים אותם, הם עשו המון טעויות ששרפו אותם בקרב קהלים רבים, למשל, ההסתננות של פעילים פרו פלסטינים לבסיס חיל האוויר הבריטי וחבלה במטוסים, העובדה שהדגל הפלסטיני הפך למזוהה עם הפרוגרסיבים הוא גם טעות שלהם, הם עומדים במידה רבה על מוסלמים, אנשי שמאל, בדגש על קיצוני ועל סתם אנטישמים, כן, הרבה מהתומכים בפחסטינים ברשתות הם פשוט אנטישמים שבכלל שונאים אותם ופשוט שונאים יהודים יותר.דבר נוסף, בוטים, המון בוטים, אינספור בוטים, חלק גדול מהעלק תומכי פלסטינים ברשתות הם בעצם בוטים שיוצרים טראפיק לציוצים פרו פלסטיניים, חלקם רוסים(כבר נחשף שרוסיה הפעילה בוטים במסווה של חשבונות של אמריקאים שמרנים במטרה להשפיע על השיח ברשתות לצד הפלסטיני, לדעתי הם היו ניתנים לזיהוי הודות לצלב האורתודוקסי שסימן אותם ולאחרונה הוא נעלם איכשהו) חלקם קטארים ויש גם סינים, הסינים מנהלים גם הם מלחמה נגדנו מתוך רצון לקרוע את המערב מבפנים.בקיצור, האויב לא כזה גאון, הוא פשוט חסר מעצורים וניזון מאנטישמיות ואנטי מערביות.

חסן נסראללה

צודק במאה אחוז לגבי הבוטים, מישהו צריך להוביל את הדבר הזה – טכנולוגית ומערכתית – חיל הבוטים.

MBS!

קח עוד 2 סעיפים:

11. החלפת הצנזור הצבאי (מקרה לוחמי כוח 100 לדוגמה)
12. סחיטה באיומים ע”י המוסד של אנשי מפתח מושחתים שמקבלים כסף קטרי/אינרני כמו למשל מזכל האום יו”ר משרד הבריאות העולמי ועוד רבים כאלה שיוצאים נגדנו באופן קבוע
Lestibournes
ומעל הכל, לספר את הסיפור שלנו כל הזמן. מי אנחנו. מה אנחנו. מה אנחנו עושים פה. מה הקשר שלנו לאדמה. מה הייעוד שלנו והמסר שלנו לעולם.
ובו זמנית לחשוף ללא הרף את האמת על הצד השני. לנפץ את בועת השקר של הזהות הפלשנית. את איך שהיא הומצאה כתגובה בלבד להקמת מדינת ישראל, את ההקשר העמוק לגרמניה הנאצית והשואה, את איך שקגב עמד מאחורי ההמצאה הזו כדי להשתמש בזה ככלי להשמדת המערב. כל הכביסה המלוכלכת.
ומהצד השני שהעם היהודי הוקם והיהדות נוסדה כדי ללמד את האנושות שיש מוסר שכולנו מחוייבים אליו, שכל בני האדם נבראו בצלם אלוקים, שיש להתייחס אחד לשני בשילוב של צדק וחמלה, ואסור לאנשים לפגוע האחד בשני, ושכל בני האדם אמורים להיות בני חורין. ושאנחנו אמורים להיות אומה שחייה בארצה ולשמש דגם לאנושות שיוביל את האנושות לרצות ללמוד את הדברים האלה בשל הדוגמה המוצלחת שאנחנו מהווים. להיות מורים לאלו שבאים ללמוד להיות כהנים לאלו שבאים לעבוד את ה’ ולהתפלל אליו בבית המקדש שיהיה בית תפילה לכל העמים.
ודרך זה שהאנושות תאמין באלוקים ותאמץ התנהגות מוסרית כפרטים וכאומות האנושות תהפוך למשפחת עמים באמת ונגיע לשלום והרמוניה עולמיים.
והמקום שבו אנחנו צריכים לממש את זה הוא בארץ שהשם נתן לנו, היא ארץ אבותינו ומלדתנו ההיסטורית בה חיינו אלפי שנים, בה היו לנו מספר ממלכות ובצי מקדש, היא ארץ ישראל. הנתנגדות לקיומנו כאומה בארצנו היא התנגדות לכך שנממש את הייעוד שלנו כעם הנבחר לרפא את העולם, ולמעשה תמיכה העוול, רודנות, כוחנות, ניצול, דיכוי, וזוועות.
Inside the roots

לא להכליל את התקשורת הישראלית שעושה נזק חסר תקדים ומחזקת את נרטיב האוייב עם עלילות דם נגד חיילנו וצהל

איך נוכל לנצח בתדמית העולמית שכלפי פנים אנחנו אפילו לא שולטים בזה?!
Sp

שכחת שני מרכיבים יסודיים:

א: אמונה עיוורת וטוטאלית בצדקת דרכך. (לנו יש אמונה חלקית, מפוכחת ומתלבטת באופן אינסופי בנוגע לעצמה. זה פשוט לא טוב מספיק).
ב: להיות בצד המפסיד והנטבח, כמו שהיינו ב7 באוקטובר, שם זכינו בחמלת המערב.
23שגר

יש כמה דברים.

א. אין דבר כזה הסברה, יש דבר כזה תעמולה, כשאתה מסביר אתה כבר בעמדת נחיתות.
ב. כפי שאחד המגיבים מתחתיי ציין, צריך יותר לספר את הסיפור שלנו, את הקשר של עם ישראל לאדמת ישראל, על האמונה שלנו ועל העוצמה שלנו, אף אחד לא מעניין אותו ההסבר למה נהרגו אנשים בעמדת חלוקת מזון (וגם ככה ישכחו את זה אחרי יומיים)
ג. סיבה שקשה לרתום את המערב למעננו היא שרוב המערב פוסט-לאומי ולאומיות לא מעניינת אותו לכן קשה למכור את הציונות לרוב השמאל במערב.
ד. משהו ממש חשוב – מאוד חשוב להראות עוד צדדים של ישראל מעבר לפן הצבאי שלנו – הטבע, התרבות, היצירה והאנשים המדהימים. צריך לשאוף שהאסוציאציה הראשונה של מישהו שחושב על ישראל היא לא צבא, צבא מטבעו זה דבר לא סימפטי.
בהצלחה לנו!
Zy1821811862

שכחת להזכיר שהממשלה הנוכחית פגעה בהסברה באופן אנוש.

לא רק עם הצהרות שמיעדות לבייס שלהם, הם גם פיטרו ופירקו את המערכת שהממשלה הקודמת הקימה.
פיטור ראש מטה ההסברה בגלל שרה נתניהו…
חסן נסראללה

אתה מקבל פה ניקוד שלילי אבל אתה אומר דברים נכונים

יואב ל

כשישראל מפגינה עוצמה ונחישות היא לא צריכה הסברה. אחרי מבצע הביפרים, אחרי המתקפה מול איראן וכו ישיראל לא היתה צריכה הסברה. בסוף המערב מבין שזו גם בעיה שלו. הוא לא יודע להלחם ומבחינתו הוא מהמר על הסוס המנצח. כשאנחנו מגמגמים אנחנו צריכים הסברה… במלחמת התשה אנחנו צריכים הסברה… ברגע שנהיה חדים ואסרטיביים לא נצטרך הסברה. כרגע זה נראה כאילו אנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים.
צריך להשפיל אותם. לזרוק על אנשים טון פצצה ולהזיז אנשים מהבתים זה לא משפיל זה רק מחזק את דימוי דוד וגוליית. צריך לפגוע להם בסמלים שלהם. מספיק היו לוקחים דונם מצפון הרצועה ומכריזים עליו כשטח ישראלי זה היה כבר עושה עבודה אחרת… למשל…
אנחנו צריכים להיות מודל של מדינה מערבית שיודעת מה היא רוצה . לא עוד אחת מבולבלת

הדעה

המורה נהיגה שלי אמר לי שהססתי אם לעבור את הרמזור בסיטואציה שנסעתי קצת מהר והרמזור התחיל להבהב.והמורה אמר לי. תחליט מהר ולך עם ההחלטה עד הסוף. כי אם אני ימשיך להתלבט אני לא מאיץ ולא בולם ואז אני בוודאי יכנס לצומת לאדום..את המוסר השכל תבינו לבד.דבר נוסף ישראל(הממשלה) חייבת לדעת שעם ישראל הוא עם סגולה שקיבל מאלוהים מתנה מיוחדת שזה רחמנות. וזה משהו מאין לתאר כמה שזה מיוחד.. אבל הממשלה לא יודעת להשתמש בזה כמו שצריך, והעובדה שאנחנו מרחמים על אכזריים. וכתוב כל המרחם על אכזריים סופו להתאכזר על רחמנים (תומכי עיתון הארץ הגיעו לאכזריות על הרחמנים)

MayaP

ללמד כבר בתיכון את הנרטיב של ישראל ואת צדקת הדרך.

גם מי שמגיע ליחידת דובר צהל צריך להיות מתאים ומסוגל להתמודד עם האתגר התקשורתי; ויטמין פ’ וקשרים לא יכולים להיות הקריטריון
Amit123

שאפו על הבאת החזית הקריטית הזאת לתודעה!

חסרון אדיר נוסף שמחייב טיפול הוא בכירים לשעבר, ראש ממשלה , רמטכל, אלופים וכו’ שתומכים בשקרי הפלסטינאצים….
חייבים לפעול נגד מוציאי הדיבה בכל הכלים החוקיים , וגם לשנות חוקים אם צריך.
כרגע כנראה שום חוק לא יעזור כאשר היועמ”ש מתנהג כפוליטיקאי ולא כפקיד בכיר שצריך לעשות את חלקו בעת מלחמה קיומית.
Avi

שמח לראות התייחסות לזה. אתגר נוסף שצריך לציין שחלק מהתעמולה האנטי ישראלית מגיעה מבפנים: הארץ, ברק, אולמרט וכו’

Ass Nuggets

ברור שמישהו שקיבל בשו שו כסף מהמדינה לפרסם פרופגנדה ירצה שזה יקרה יותר

Zdanie

אנחנו לא יכולים להעתיק אותם כי אנחנו לא במקום המסכן שלהם ולכן לא מושכים את אותם אנשים. זה משהו שביבי עושה הרבה שנים: אין טעם להשקיע בקהל שגם ככה מוסת נגדך, בטח כשהקהל הזה מיוצג על ידי ערוצי תקשורת ממסדיים. אם היינו באמת פועלים כמו הפלסטיניסטים היינו משניאים על עצמנו את הרוב השקט שלא רוצה לראות מפגני כוח ותהלוכות. מה גם שזה כוח מאוד גדול שמתפרץ כרגע, גם לטובתנו. בסופו של דבר לאמת יש כוח, ולכן כמו שאתה אומר נוצר גמגום כי למצוא את האמת כל פעם זה קשה. אני מאוד מסכים עם הצורך בטיפול מבצעי בבעיות הסברה. אוסיף שזה שאנחנו אמיתיים אומר שאנחנו צריכים להיות הרבה יותר מקצועיים בתפעול אירועי הסברה.

jeremy Nahon

לא התייחסת ל2 נקודות עיקריות שרשמת בחוזקות של הצד הפלסטיני, והראשונה הכי משמעותית לניצחון או הפסד בחזית הזו:

1) הנרטיב של הפלסטינים פשוט, ושלנו מסובך. הוא לא אמור להיות כזה. אחרי ה7.10, לכל ישראלי היה ברור שכל עזה אשמה בטבח. אזרחים שלא קשורים לחמאס השתתפו בטבח, כולם חגגו בחוצות העיר את הטבח, אף אזרח עזתי לא הביע חרטה מהותית על הטבח אלא רק על התוצאות שלו. כל לוחם מדווח שכל בית בעזה עם מפת ישראל בערבית, כשכל שמות הערים עם השמות בערבית. ברור לכל מי שלא עוצם את העיניים שהנאציזם החמאסי חדר לכל בית בעזה, ושללא דה-נאציפיקציה של כמה שנים טובות אין לנו אפשרות להשאיר את השכנים האלה לידינו. גם אם חמאס יושמד.
הטעות הכי חמורה היתה להפוך את הנרטיב הפשוט שכולם הסכימו איתו אחרי ה7.10, “יש לנו מלחמה עם נאצים”, לנרטיב שקרי, מסובך ומסורס, “ארגון טרור השתלט על אוכלוסייה אזרחית מסכנה בעזה”. עם נרטיב כזה, מראש כל אזרח שאנחנו הורגים הוא “זוועה” או “פשע מלחמה” שאנחנו מבצעים.
2) השקר כתרבות, כשאין ענישה עליו. זה יכול להיות הכח העיקרי שלנו. חשיפת השקרים באופן מאסיבי ובמנטרה קבועה, באופן שיקעקע מהיסוד את כל התעמולה של החמאס. אם נהדהד את השקרים כשקרים שוב ושוב, ולכולם יהיה ברור שהם משקרים ללא הרף, המלחמה תהיה הרבה יותר קלה.
abyc

בעניין המודיעין. אתה ידעת לזהות שקמפיין הרעב מתחיל לפני שהוא יתפוצץ והמדינה הגיבה רק אחרי שזה תפס כותרות ראשיות.

Boris F

לצערי בעיה הרבה יותר עמוקה. הבעיה היא פיתוח הנרטיב.

כאשר רוב המטכ”ל ומטה השב”כ עדיין חולמים על אוסלו, כאשר בקוד אתי של צה”ל אין מילה “נצחון”, הממסד לא יודע לפתחאת “הנרטיב הישראלי”. ואם אתה לא יודע, לאן אתה הולך, לא תגיע לשם.
עינת כהן

אתה פשוט מעולה!!! כל כך נכון

Bla Bla

סיכום אמל”ק:ישראל לא צריכה לאמץ הסברה שקרית כמו הפלסטינית, כי זה סותר את הערכים היהודיים. במקום זאת, השקעה בשני מאמצים: 1) טכנולוגיה לזיהוי שקרים בזמן אמת ברשתות. 2) הפצת אמת דרך משתמשים מרכזיים (hubs) עם השפעה גבוהה, ועימותים ישירים עם אלה שמפיצים מסרים שקריים (מיוזמתם או מתמימותם) בפלטפורמות שבהן הם פעילים, כדי לחשוף סתירות בשקר. האמת קשה להתפשטות ראשונית אבל יציבה לטווח ארוך, בעוד שקר מתפרק. מבוסס על מחקרי רשתות חברתיות (Kempe et al., Watts & Dodds, Bakshy et al.).(אם תרצו פירוט מלא, המשיכו לקרוא למטה.)————-אני חושב שאוי ואבוי אם מדינת ישראל תתקצב “הסברה” בסגנון פלסטיני – כלומר, אימוץ גישה שבה כל האמצעים כשרים, בעיקר שקרים. זו תהיה טעות קולוסלית, אסטרטגיה תגובתית ללא התאמה לעמוד השדרה הערכי שלנו, והיא עומדת בסתירה מוחלטת למוסר היהודי. זה כמו להציע שישראל תתחיל לערוף ראשים בשדה הקרב ולצלם זאת. אציין כאן, שבשדה הקרב עצמו מדינת ישראל נוקטת באמצעים מוגזמים שכובלים את ידי הלוחמים שלנו – וזה נובע מהנחיות משפטיות שגם הן, לעתים, מנוגדות למוסר היהודי האמיתי.אז מה כן לעשות? על ישראל להשקיע במקביל בשני מאמצים מרכזיים:1 פיתוח יכולות טכנולוגיות בקנה מידה עצום: מערכות שיוכלו להתמודד עם השקרים המופצים על ידי כמות המשתמשים האסטרונומית ברשתות החברתיות, שמהדהדים את התעמולה הפלסטינית. הטכנולוגיה צריכה לבצע ניטור אוטומטי, זיהוי סוגי המניפולציה עם סימוכין מבוססים, והכל בזמן אמת ובניתוח מדויק ככל האפשר. ככל שהתוכן המנותח הופך ויראלי יותר, יש להקדיש לו עדיפות משאבים גבוהה יותר.2. פרסום בקנה מידה גבוה: הפצה רחבה של האמת – הסברת הנרטיב הישראלי מצד אחד, והפצת תוצאות המערכת מהמאמץ הראשון מצד שני.אבל בואו נתמודד עם האתגר העצום שמונח לפנינו: הכמות האבסולוטית של האנשים שתומכים בנרטיב הישראלי קטנה יחסית – ואין מה להתבייש בכך. זאת משום שהאמת דורשת מאמץ גדול יותר כדי להימצא, שכן היא חבויה בתוך רעש אדיר שיש לסנן אותו (זו בדיוק המשימה של גופי מודיעין). המאמצים שתיארתי לעיל הם האמל”ח לחזית התודעה הזו. האתגר כאן הוא לא רק כמותי, אלא גם איכותי: האמת מול השקר. כפי שהפתגם הידוע אומר, “שקר מספיק להקיף את כדור הארץ פעמיים בעוד האמת עוד לובשת מכנסיים”. השקר מתפשט מהר כי הוא פשוט לבנייה – הרכבה זולה ומהירה של מסרים מניפולטיביים שמתאימים לרגשות מיידיים. אבל לשקר יש מחיר, והוא מגיע בטווח הרחוק יותר: הוא דורש תחזוקה מתמדת, כי הוא מלאכותי מטבעו, מהונדס ומנותק מהמציאות. ככל שהזמן עובר, הסתירות הפנימיות מצטברות, חוסר העקביות נחשף, והנרטיב כולו מתחיל להתפורר. זמן החיים של מסר שקרי בתודעה הציבורית נראה ארוך בהתחלה, אבל הוא שביר – חשיפה לאמת שורפת אותו כמו אש.לעומת זאת, האמת בנויה על בסיס יציב, אבל דורשת השקעה ראשונית גבוהה יותר כדי להתפשט. כאן נכנסים מודלי התפוצה ממדעי הרשתות החברתיות: לכל מסר יש שני ערוצי הפצה עיקריים. האחד הוא דרך “משתמשי ביניים” בעלי “משקל סגולי” גבוה – כלומר, מידת החשיבות היחסית שלהם ברשת, שנמדדת דרך מדדים כמו Degree Centrality (מספר העוקבים הישירים, שמשקף את ההיקף הפוטנציאלי של ההפצה הראשונית), Eigenvector Centrality (שמשקלל לא רק את מספר העוקבים אלא גם את חשיבותם שלהם, בדומה לאלגוריתם PageRank של גוגל) או Betweenness Centrality (המידה שבה משתמש זה משמש כ”גשר” בין קהילות שונות, ומאיץ התפשטות מידע). לדוגמה, חשבון X של אילון מאסק בעל משקל סגולי עצום בגלל שילוב של degree גבוה ו-eigenvector centrality, שמאפשר למסרים שלו להגיע לקהלים רחבים במהירות. הערוץ השני הוא דרך כמות המשתמשים הכללית – חוזרים רגילים שמפיצים את המסר בהדרגה. כפי שאנחנו מרגישים היום, מסה של משתמשים כאלה בהחלט תורמת למהירות ההפצה, במיוחד כשמדובר בהתפשטות אורגנית שמתבססת על שיחות יומיומיות ורשתות חברתיות. אבל כאן טמונה המורכבות: השקר נהנה מערוץ זה כי הוא קל להפצה ראשונית, אך בטווח הרחוק, ההשפעה שלו נחלשת בגלל אותן סתירות. האמת, לעומת זאת, זקוקה להאצה ראשונית דרך ה-hubs (צמתים מרכזיים) כדי להתגבר על הרעש, כפי שמודלים של התפשטות מידע (כמו מודלי קסקדה או SIR – Susceptible-Infected-Recovered, שמדמים התפשטות כמו מגיפה) מראים ש”hubs” הם המפתח להאצה ויראלית. מחקרים קלאסיים כמו מאמרם של Kempe, Kleinberg ו-Tardos (2003) על מקסום התפשטות השפעה ברשתות חברתיות, שמציע אלגוריתמים לבחירת “זרעים” (seed nodes) מרכזיים כדי להפיץ מידע ביעילות, תומכים בכך. עם זאת, מחקר של Watts ו-Dodds (2007) מראה שהשפעה גדולה יכולה להיווצר גם ממסה של משתמשים רגילים אם הם “רגישים” מספיק, ולא רק מ-influentials בודדים, מה שמצביע על כך שהאסטרטגיה צריכה לשלב גם בניית קהילות. מחקר נוסף של Bakshy et al. (2011) על טוויטר/X מאשר שמשתמשים עם עוקבים רבים משפיעים יותר בממוצע, אבל גם משתמשים “רגילים” יכולים להיות influentials בהקשרים ספציפיים, מה שתומך בהתמקדות בעימותים ישירים כדי להפוך אותם לבעלי ברית.מאחר שישראל אסורה מלהשתמש בכלים פסולים כמו בוטים (שמפרים את כללי הרשתות ופוגעים באמינות) או שקרים, הפתרון הוא להתמקד בהעברת המסר דרך משתמשים בעלי משקל סגולי גבוה – זה האתגר שצריך לפצח. כיצד? פשוט: למשתמשים כאלה אין זמן לבזבז על שקרים. אנחנו צריכים להופיע עם מסרינו על הבמות הגדולות ביותר, בכל הפלטפורמות הקיימות – רשתות חברתיות, פודקאסטים, עיתונים, טלוויזיה ועוד; להתמקד בעימותים ישירים מול המשתמשים בעלי המשקל הסגולי הגבוה ביותר שמפיצים, בידיעתם או שלא בידיעתם (מיוזמתם או מתמימותם), מסרים שקריים שמקורם בנרטיב הפלסטיני, בפלטפורמות שבהן הם פעילים; להציג את השקר שלהם מול האמת שלנו; ולהוכיח שהמשך מדיניות או פעולות נגד האמת יתהפך עליהם, ולא שווה את הרווח הפוליטי או הפיננסי הקצר-טווח. פוליטיקאים שמנסים לגרוף רווח מהיר על בסיס נרטיב שקרי, או אנשי עסקים שמנסים לגרוף רווח כספי מהיר, סופם לפשוט רגל פוליטית או כלכלית – או לגמור כמו איראן.בסופו של דבר, הניתוח הזה מוביל למסקנה אופטימית: האמת, כשהיא מופצת בצורה חכמה ומבוססת – דרך טכנולוגיה מתקדמת, עימותים אסטרטגיים והתמקדות בהubs – לא רק מתגברת על השקר, אלא גם בונה תודעה יציבה לטווח ארוך. זה לא קל, אבל זה אפשרי, וזה הדרך שלנו לנצח בחזית התודעה.

max

מאלף👍צריך להקים כמה גופים בתחום ההייטק שיכולים לעבוד עם בוטים ולהפיץ תעמולה נגד אויבינו,להתחיל להכניס גם טכנולוגיות AI בכדי לזהות מגמות ברשתות החברתיות ולתקוף בכל הכוח,גם אנשים מהארץ כדוגמא אולמרט,חלוץ וברק,אפשר לעשות את זה גם ממדינות זרות שהצוררים בתוכינו לא ידעו מאיפה זה בא להם,להציג את אולמרט,לא כראש ממשלה לשעבר,אלא כעבריין מורשע שישב שנים בכלא,עבירות שחיתות,שוחד,מרמה ועוד.את התקשורת המרעילה בארץ לא מייחסים הרבה חשיבות,מה שקובע זה הרשתות החברתיות ובעיקר לטיק טוק,אינסטגרם,X, ו true של דונלד טראמפ וערוצי הטלגרם בכל העולם.

ב ה צ ל ח ה’👍👍👍👍
Amitsharon Rosenthal

תמצתת את הנושא באופן מדוייק!

מקווה שהממשלה שלנו תאמץ את המלצותיך

Eliran Mizrahy

קרב אבוד מראש

זה כמו לבקש מהיהודים בשואה לעשות הסברה לנאצים כדי להסביר להם שאנחנו לא כאלה מפלצות.
מדינת ישראל הוקמה גם כדי שלא נזדקק לאישור של אחרים כדי לחיות.
עדיף כבר לקנות עוד תחמושת.
Testee

אכן, אנטישמיות ושנאת ישראל חזקים יותר במונים מכל סוג של הסברה, ולכן ההסברה הכי טובה שיש יכולה לעזור רק במעט אם בכלל.

yaron

הכל נכון, ניתוח יפה מעמיק וחשוב, אבל אתה מתעלם מנקודה אחת מאוד חשובה – ישראל הייתה יכולה לעשות את כל מה שהיא עושה עכשיו בעזה בדיוק אותו דבר, ולשלם מחירים בינלאומיים הרבה פחות גדולים, אילו רק הייתה עושה דבר פשוט:

1. השרים וחברי הקואליציה היו צריכים להימנע מאמירות פופוליסטיות ומתלהמות, שגורמות נזק עצום. ההצהרה שצריך להשתמש בנשק גרעיני על עזה, הקמפיינים להשתלטות מלאה, להפסקת סיוע לעזתים, לא תורמים כלום – נכון לביצוע או לא, ממילא שום דבא מזה לא פיזיבילי – אבל גורמים המון נזק.
2. בכל שבוע, היו מקיימים מסיבות עיתונאים המוניות, בהן מספרים איך וכמה אנחנו עוזרים לאזרחים העזתים. כמה משאיות ואוכל הכנסנו, מים, תרופות, איזה צעדים הומניטריים נעשו. אני לא אומר לעשות יותר ממה שממילא עושים – רק להפסיק להצניע את זה, להיפך, להתגאות ולהפיץ איזה.
כל זה קל מאוד לביצוע ועולה גרושים. ולמה זה לא קורה? כי כנראה שלחברי קואליציה לא מעטים חשוב יותר לקושש קולות מול הבייס מאשר טובתה של מדינת ישראל, ולראש הממשלה משוב יותר לא להתעמת איתם מאשר טובתה של מדינת ישראל…
חסן נסראללה

בוא נתחיל במשרד הסברה כמו כל מדינה או ארגון נורמלי

דוד ב

יש עוד שתי נקודות חשובות:

א. אנחנו צריכים להפסיק לקאלערבי ארץ ישראל פלסטיני. ברגע שהסכמתה שהם עם היסטורי אז קשה לשכנע שהארץ לא שלהם.
ב. בעולם וישראל יש הרבה יהודים שעדיין חושבים בגלות. הם רוצים לא להרגיז את עמי העולם מתוך יצר השרדותי המאמינים שחשוב להבדיל את עצמם מישראל כדאי ש עמי העולם לא יהיו נגדם. גם היהודים האלה חוזרים על המסרים הערבים וגם שיש אנטישמיות הם הראשונים לקפוץ ולהסביר שזה לא אנטישמיות. ההסברה צריכה להיות מכוונת גם כלפיהם בעיקר היהודים המשפיענים שהם תומכי פלסטין במערב
Idan Berkovich

אני אוסיף נקודה שלא נגעת בה בצורה קונקרטית והיא יצירת תודעה על ידי התקפה ולא רק הסברה שבמהותה היא הגנתית.

לדוגמא, אנחנו צריכים להחזיק צי של בוטים תומכי ישראל כדי להטות בחזרה את האלגוריתמים של הרשתות החברתיות.
יש עוד דוגמאות כאלה..
سانامو

مقاله فوق العاده…با تشکر از نویسنده..

YP100
אם איראן הובילה את ההתקפה הקשה, קטר זה הציר הרך. כאשר המדיניות היא “קטר היא לא מדינת אויב” לא תנצח במערכה.
את הקבוצה שטיפלה בכל נושא הלבנות ההון במוסד, רה”מ סגר ב 2017. קטר קנתה את מנהיגי אירופה ושולטת בנרטיב.
הכל מתחיל ונגמר בניהול.
Gregori Pievski

אי אפשר לנצח מחוץ לישראל אם יש לך בישראל אויבים כמו ערוצים TV כמו 12, עיתון הערץ. אם באוניברסיטאות מגרשים סטודנטים במדים וכדומה. אי אפשר לדרוש ממשלה אילו בידים של אויבים של ישראל נמצא מערכת משפתית. אי אפשר לעשות את זה אילו פרימיטיבים שרוליקים קונים הסתה של שמולנים נגד חרדים, “רוסים” ושאר. כמה פעמים אמרתי לפרימיטיבים האלו שזו הדרך רגילה של תנועות ומשטרים רקובות להסיח דעת האנשים. שמול משתמשת שיטה מהעולם חיצון. כאשר שם בעיות הם מעשימים יהודים. שמול רוכבת על אותו סוס. די. תתחילו להתפכח. שמול זה הטלר, מוסוליני, סטלין, מאו דזה דון, צפון קוריא.

Anonimus

לדעתי ישראל צריכה להבהיר שלכל מאמצי הבידוד הללו אין השפעה מהותית על החלטותיה המדיניות. היא צריכה להתנתק מהתלות הבטחונית בארה”ב ולהבהיר שכשהיא מצויה במלחמה – הדרישות האמריקאיות מהוות המלצה בלבד. היא צריכה לדאוג – צבאית – להיות מסוגלת להתנהל בבידוד. לדעתי זו תהיה הדרך הכי יעילה להלחם בכל מאמצי ההכפשה בהם מושקעים מליארדי דולרים רבים. בסופו של דבר, אם אויבינו יפנימו שפעולותיהם חסרות משמעות – הם יחדלו מכך. גם אנגליה מול גרמניה הנאצית נלחמה בבידוד למשך שנה וייתכן שלו לא היתה עושה כן, לא היתה זוכה לתמיכה החוזרת מיתר בנות בריתה בסופה של המלחמה.

הייתי שמחה לראות את ישראל מחזירה כסף לאזרחים ולא מבזבזת אותו על קורסים במדינות זרות, משחררת בירוקרטיה, הופכת למדינה חופשית מתקדמת ומקצה מכל הכסף שייחסך בעקבות סגירת המשרדים המיותרים, מכל האדמות שתמכור לאזרחים פרטיים (את עניין ההחכרה אפשר להחליף בחקיקה ובאכיפה) נתח נכבד להשקעה בבטחון ובהתכוננות להתנהלות בבידוד.
רמי גל

ושוב אנו פוטרים מכל אחריות את מי שמנהל כאן את העניינים שנים רבות,את מי שמינה אנשים לא מוכשרים ,רק כי הם מקורבים,את מי ששקוליו זרים, ומאשימים את התקשורת, השמאל ואת משה רבנו.

אז רבותיי יש כאן מנהל גרוע,עם שיקולים זרים,ועד שלא נדרוש ממנו תמורה למשכורת שלו הוא ימשיך לזלזל בנו ולעשות מלאכתו רמיה.
והמדינה מדרדרת והולכת…
”סופר ספרטה” הוא מאחל לנו!

Daniel Khafi

מה דעתך על מערך ההסברה של בנט הקים? נשמע שזה קולע לרוב הנקודות שלך

Yossi

ישראל יש לדעתי עוד חיסרון אחד גדול, ועוד נקודה לשיפור:

1. יש המוני יהודים ואף ישראלים שתומכים בנרטיב הפלסטיני. מנגד, יש מעט מאוד מוסלמים שמתבטאים בעד ישראל.
אם ישנם אפילו ישראלים שטוענים שישראל מבצעת זוועות בכוונה תחילה קשה מאוד לשכנע את המערב לאחר מכן.
במדינה דמוקרטית אי אפשר למנוע מאנשים לדבר. מצד שני כאשר ישראלים שאינם טיפשים טוענים שישראל מבצעת רצח עם, מה שהוא עובדתית שקר, אפשר אולי לתבוע אותם על הוצאת דיבה ( כפי שאני אתבע אדם שטוען בפומבי שאני אנס ורוצח אם הוא יודע בודאות שזה לא כך ).
2. מהצד השני, יש פוליטיקאים מהימין שההצהרות הפומביות שלהם משמשות את האויב כדי לעשות לנו הרבה נזק. אני מסכים על המון דברים עם בן גביר וסמוטריץ’ אבל יש דברים שלא צריכים להיאמר בפומבי. הגיע הזמן שנלמד שזה עושה לנו נזק. מובן לי שאלה דברים שנאמרים מסיבות פוליטיות (וזה לגיטימי לגמרי) והם נאמרים בפומבי כי לקהל המצביעים שלהם חשוב לשמוע את זה.
אם למאבק הבא נגיע כאשר הקהל הימני בארץ “מקבל” את זה שיש דברים שאנחנו מסכימים עליהם אבל לא צריך להכריז עליהם פומבית, לאויב שלנו תהיה פחות תחמושת.
תמונה של אבו עלי

אבו עלי

לפני 4 חודשים

8. הפעילות הישראלית הממוסדת בתחום לוקה בכבדות בירוקרטית, מוטלות עליה מגבלות רבות. אין חופש פעולה. יש קושי בתיאום בין הגופים השונים. כתוצאה מכך הפעילות מצומצמת מאוד ובעלת השפעה מועטה.

9. ישראל מתקשה לרתום את ההמונים לפעילות בחזית זו. גם את אלה התומכים בעמדותיה.

10. ישראל מחזיקה בכלי מעטים ולא מגוונים בתחום. יש חוסר משמעותי בכלים לא רשמיים שיכולים לקדם מסרים שהדרג המדיני/מוסדות המדינה אינם יכולים להרשות לעצמם לקדם באופן רשמי.

מה אפשר לעשות?

1. בראש ובראשונה להשקיע משאבים רבים. כסף, כסף, כסף. השקעה בקו ישר לגודל האיום הנשקף מחזית זו מתוך הבנה שהשקעה בתחום הזה היא מכפיל כוח משמעותי – והיא הכרח וחובה במציאות החדשה אליה נקלעה ישראל.

2. לשחרר מגבלות ובירוקרטיה. לעבוד בכמה רמות: רשמית ולא רשמית. להגדיל את היקף הפעילות ברמה הלא רשמית שמאפשרת להעצים נרטיבים שאינם מחייבים את הממסד הרשמי ומאפשרים חופש תגובה ומהירות תגובה-ואפשר להשיג בהם מרווח טעות גדול יותר מבלי לשלם מחירים כואבים.

3. ללמוד את הרשתות החברתיות- את החוזקות והחולשות של ישראל שם – עיקר ההסתה נגד ישראל נמצאת שם. האויב מתבצר שם.

4. להיות מעודכנים מאוד באירועים המתרחשים בזמן אמת בזירות הלחימה השונות בדגש על הזירה הפלסטינית- מודיעין לפעולה הוא קריטי בתחום הזה. חיוני מאוד כדי לשמור על רלוונטיות ולגבש מענה נכון לאירועים מתפרצים .

5. להבין את הסנטימנט ואת הלך הרוח בקהל המטרה העיקרי: קהל אירופאי וקהל אמריקאי – שם הכל קורה (ההשקעה בקהל ערבי אמנם חשובה אך הרבה פחות משמעותית מבחינת השפעה על התוצאה הסופית – קטר הבינה את זה מזמן)

6. לתרגל תגובה לאירועים מתפרצים. כמו בצבא, בהכנות לתקיפה, יש אימונים ותרגולים על יבש. אותו דבר כאן. תירגול תקופתי. פיתוח תורות לחימה. פקודות קבע. עדכון פקודות. פיתוח אמצעים וכלים (אחד הפספוסים הגדולים בתחום לדעתי הוא אי הפצת תרשימי מפות שמשרתות את הנרטיב הישראלי). שימוש בתחכום אזרחי – אומת ההייטק הישראלית שוחה היטב ברשתות החברתיות.

7. המצב הנוכחי לא רחוק מנקודת האפס. מכאן אפשר רק לעלות. לא לפחד לטעות ולא להיבהל מכך שהצד השני חזק הרבה יותר בתחום. מי שלא עושה לא טועה. כאן צריך הרבה עשייה ויהיו טעויות – מחירן זול יותר מאשר השיתוק.
עדיף להפסיד 10:5 מאשר 20:0. עם הזמן זה ישתפר.

8. שוב : להשקיע משאבים (כסף!) . יחס ההמרה בהשקעה חכמה בתחום ההסברה עולה על יחס ההמרה בהשקעה בנשק ואמל”ח. שקל חכם בהסברה נכונה ובלוחמת תודעה מפיק הרבה יותר תועלת מאשר שקל המושקע ברכישת אמל”ח. הוא חוסך שימוש באמל”ח ומהווה מכפיל כוח משמעותי אמל”ח הקיים.

9. תקראו שוב את הסעיף הקודם. ותחשבו מה היה קורה לולא נבחר טראמפ לנשיאות. הפלסטינים העמידו באמצעות הסברה ומלחמת תודעה נשק חזק יותר מפצצה גרעינית ומטייסות של מטוסי קרב. אם קמאלה האריס היתה נשיאת ארה”ב כנראה שכל הנשק שיש בארסנל הישראלי היה שווה היום הרבה פחות מערכו. להסברה הפלסטינית יש חלק גדול בכך. אי אפשר לסמוך על כך שהנשיא האמריקאי יהיה תמיד פרו ישראלי.

10. כסף אנטי ישראלי קונה היום דעות של מוסדות בינ”ל ואנשי מפתח ברחבי העולם כדי לגייס אותם למאבק לטובת הנרטיב הפלסטיני.
גם ישראל צריכה לפעול כך ולהקצות משאבים כספיים לגיוס מוסדות ואנשי מפתח ברחבי העולם בדגש על נגישות לקהל מערבי ואמריקאי בדגש גדול יותר על הקהל הצעיר בגילי 15-25 – הם דור העתיד והם כרגע קרובים הרבה יותר לנרטיב הפלסטיני מאשר לזה הישראלי.

###
צריך להיות ישראלי בלחימה באוויר ביבשה ובים ולהיות פלסטיני בלחימה ברשתות החברתיות – יש הרבה מה ללמוד מהם בתחום – לא בושה להעתיק את מה שמצליח. הם המומחים הגדולים ביותר.

מעל לכל צריך להיות אופטימיים. בעבודה נכונה, ובהשקעת משאבים מתאימים אפשר להביא לתוצאות חלקיות כבר בטווח הזמן המיידי ולתוצאות יותר משמעותיות בטווח הארוך.
הקדנציה של טראמפ מסתיימת בעוד שלוש שנים וארבעה חודשים. זה זמן מספיק כדי להביא לשינוי משמעותי בתחום. אין לישראל ברירה אחרת.

קראו עוד קראו פחות
לקראת שיפור שאנחנו עורכים באתר, חברי קהילת אבו עלי שרוצים להגיב צריכים להתחבר לאחר רישום חד פעמי
Subscribe
Notify of
41 תגובות
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Kobi Yemini

אחת הסיבות העיקריות שישראל מפסידה, היא שיש פה תקשורת מגויסת, שרוצה בהפלת הממשלה ולא אכפת לה שישראל תבודד ותעלה באש, ומהדהדת את השקרים של החמאס ונותנת כאילו אישור לאמיתות השקרים שלהם.

Eryol8

גם! יש אנשים בינינו שנותנים להם בוסטון במודע מתוך שנאה לממשלה ואידאולוגיה פרוגרסיבית מטורפת

חסן נסראללה

סיבה נוספת זה חוסר רצינות במדיניות לגבי עזה. ההססנות שלך, להיכנס לצאת להיכנס לצאת, העובדה שהמלחמה נמשכת בלי סוף ברור – כל זה נותן סיבות לשנוא אותך בתקשורת בארץ וגם בעולם.

YP100
הסיבה העיקרית היא שיש לנו מנהיגות אימפוטנטית, לא מסוגלים לנהל דוכן פלאפל.
מספיק ליםש אשמים במקומות אחרים, עיתונות, יועמ”ש, צבא, כולם אשמים חוץ מההנהגה
elia

אבו עלי

אוהב אותך כתבת מדהים (כרגיל 3>)
Eryol8

חייב לומר, הפלסטינים לא כאלה גאוני הסברה כמו שעושים אותם, הם עשו המון טעויות ששרפו אותם בקרב קהלים רבים, למשל, ההסתננות של פעילים פרו פלסטינים לבסיס חיל האוויר הבריטי וחבלה במטוסים, העובדה שהדגל הפלסטיני הפך למזוהה עם הפרוגרסיבים הוא גם טעות שלהם, הם עומדים במידה רבה על מוסלמים, אנשי שמאל, בדגש על קיצוני ועל סתם אנטישמים, כן, הרבה מהתומכים בפחסטינים ברשתות הם פשוט אנטישמים שבכלל שונאים אותם ופשוט שונאים יהודים יותר.דבר נוסף, בוטים, המון בוטים, אינספור בוטים, חלק גדול מהעלק תומכי פלסטינים ברשתות הם בעצם בוטים שיוצרים טראפיק לציוצים פרו פלסטיניים, חלקם רוסים(כבר נחשף שרוסיה הפעילה בוטים במסווה של חשבונות של אמריקאים שמרנים במטרה להשפיע על השיח ברשתות לצד הפלסטיני, לדעתי הם היו ניתנים לזיהוי הודות לצלב האורתודוקסי שסימן אותם ולאחרונה הוא נעלם איכשהו) חלקם קטארים ויש גם סינים, הסינים מנהלים גם הם מלחמה נגדנו מתוך רצון לקרוע את המערב מבפנים.בקיצור, האויב לא כזה גאון, הוא פשוט חסר מעצורים וניזון מאנטישמיות ואנטי מערביות.

חסן נסראללה

צודק במאה אחוז לגבי הבוטים, מישהו צריך להוביל את הדבר הזה – טכנולוגית ומערכתית – חיל הבוטים.

MBS!

קח עוד 2 סעיפים:

11. החלפת הצנזור הצבאי (מקרה לוחמי כוח 100 לדוגמה)
12. סחיטה באיומים ע”י המוסד של אנשי מפתח מושחתים שמקבלים כסף קטרי/אינרני כמו למשל מזכל האום יו”ר משרד הבריאות העולמי ועוד רבים כאלה שיוצאים נגדנו באופן קבוע
Lestibournes
ומעל הכל, לספר את הסיפור שלנו כל הזמן. מי אנחנו. מה אנחנו. מה אנחנו עושים פה. מה הקשר שלנו לאדמה. מה הייעוד שלנו והמסר שלנו לעולם.
ובו זמנית לחשוף ללא הרף את האמת על הצד השני. לנפץ את בועת השקר של הזהות הפלשנית. את איך שהיא הומצאה כתגובה בלבד להקמת מדינת ישראל, את ההקשר העמוק לגרמניה הנאצית והשואה, את איך שקגב עמד מאחורי ההמצאה הזו כדי להשתמש בזה ככלי להשמדת המערב. כל הכביסה המלוכלכת.
ומהצד השני שהעם היהודי הוקם והיהדות נוסדה כדי ללמד את האנושות שיש מוסר שכולנו מחוייבים אליו, שכל בני האדם נבראו בצלם אלוקים, שיש להתייחס אחד לשני בשילוב של צדק וחמלה, ואסור לאנשים לפגוע האחד בשני, ושכל בני האדם אמורים להיות בני חורין. ושאנחנו אמורים להיות אומה שחייה בארצה ולשמש דגם לאנושות שיוביל את האנושות לרצות ללמוד את הדברים האלה בשל הדוגמה המוצלחת שאנחנו מהווים. להיות מורים לאלו שבאים ללמוד להיות כהנים לאלו שבאים לעבוד את ה’ ולהתפלל אליו בבית המקדש שיהיה בית תפילה לכל העמים.
ודרך זה שהאנושות תאמין באלוקים ותאמץ התנהגות מוסרית כפרטים וכאומות האנושות תהפוך למשפחת עמים באמת ונגיע לשלום והרמוניה עולמיים.
והמקום שבו אנחנו צריכים לממש את זה הוא בארץ שהשם נתן לנו, היא ארץ אבותינו ומלדתנו ההיסטורית בה חיינו אלפי שנים, בה היו לנו מספר ממלכות ובצי מקדש, היא ארץ ישראל. הנתנגדות לקיומנו כאומה בארצנו היא התנגדות לכך שנממש את הייעוד שלנו כעם הנבחר לרפא את העולם, ולמעשה תמיכה העוול, רודנות, כוחנות, ניצול, דיכוי, וזוועות.
Inside the roots

לא להכליל את התקשורת הישראלית שעושה נזק חסר תקדים ומחזקת את נרטיב האוייב עם עלילות דם נגד חיילנו וצהל

איך נוכל לנצח בתדמית העולמית שכלפי פנים אנחנו אפילו לא שולטים בזה?!
Sp

שכחת שני מרכיבים יסודיים:

א: אמונה עיוורת וטוטאלית בצדקת דרכך. (לנו יש אמונה חלקית, מפוכחת ומתלבטת באופן אינסופי בנוגע לעצמה. זה פשוט לא טוב מספיק).
ב: להיות בצד המפסיד והנטבח, כמו שהיינו ב7 באוקטובר, שם זכינו בחמלת המערב.
23שגר

יש כמה דברים.

א. אין דבר כזה הסברה, יש דבר כזה תעמולה, כשאתה מסביר אתה כבר בעמדת נחיתות.
ב. כפי שאחד המגיבים מתחתיי ציין, צריך יותר לספר את הסיפור שלנו, את הקשר של עם ישראל לאדמת ישראל, על האמונה שלנו ועל העוצמה שלנו, אף אחד לא מעניין אותו ההסבר למה נהרגו אנשים בעמדת חלוקת מזון (וגם ככה ישכחו את זה אחרי יומיים)
ג. סיבה שקשה לרתום את המערב למעננו היא שרוב המערב פוסט-לאומי ולאומיות לא מעניינת אותו לכן קשה למכור את הציונות לרוב השמאל במערב.
ד. משהו ממש חשוב – מאוד חשוב להראות עוד צדדים של ישראל מעבר לפן הצבאי שלנו – הטבע, התרבות, היצירה והאנשים המדהימים. צריך לשאוף שהאסוציאציה הראשונה של מישהו שחושב על ישראל היא לא צבא, צבא מטבעו זה דבר לא סימפטי.
בהצלחה לנו!
Zy1821811862

שכחת להזכיר שהממשלה הנוכחית פגעה בהסברה באופן אנוש.

לא רק עם הצהרות שמיעדות לבייס שלהם, הם גם פיטרו ופירקו את המערכת שהממשלה הקודמת הקימה.
פיטור ראש מטה ההסברה בגלל שרה נתניהו…
חסן נסראללה

אתה מקבל פה ניקוד שלילי אבל אתה אומר דברים נכונים

יואב ל

כשישראל מפגינה עוצמה ונחישות היא לא צריכה הסברה. אחרי מבצע הביפרים, אחרי המתקפה מול איראן וכו ישיראל לא היתה צריכה הסברה. בסוף המערב מבין שזו גם בעיה שלו. הוא לא יודע להלחם ומבחינתו הוא מהמר על הסוס המנצח. כשאנחנו מגמגמים אנחנו צריכים הסברה… במלחמת התשה אנחנו צריכים הסברה… ברגע שנהיה חדים ואסרטיביים לא נצטרך הסברה. כרגע זה נראה כאילו אנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים.
צריך להשפיל אותם. לזרוק על אנשים טון פצצה ולהזיז אנשים מהבתים זה לא משפיל זה רק מחזק את דימוי דוד וגוליית. צריך לפגוע להם בסמלים שלהם. מספיק היו לוקחים דונם מצפון הרצועה ומכריזים עליו כשטח ישראלי זה היה כבר עושה עבודה אחרת… למשל…
אנחנו צריכים להיות מודל של מדינה מערבית שיודעת מה היא רוצה . לא עוד אחת מבולבלת

הדעה

המורה נהיגה שלי אמר לי שהססתי אם לעבור את הרמזור בסיטואציה שנסעתי קצת מהר והרמזור התחיל להבהב.והמורה אמר לי. תחליט מהר ולך עם ההחלטה עד הסוף. כי אם אני ימשיך להתלבט אני לא מאיץ ולא בולם ואז אני בוודאי יכנס לצומת לאדום..את המוסר השכל תבינו לבד.דבר נוסף ישראל(הממשלה) חייבת לדעת שעם ישראל הוא עם סגולה שקיבל מאלוהים מתנה מיוחדת שזה רחמנות. וזה משהו מאין לתאר כמה שזה מיוחד.. אבל הממשלה לא יודעת להשתמש בזה כמו שצריך, והעובדה שאנחנו מרחמים על אכזריים. וכתוב כל המרחם על אכזריים סופו להתאכזר על רחמנים (תומכי עיתון הארץ הגיעו לאכזריות על הרחמנים)

MayaP

ללמד כבר בתיכון את הנרטיב של ישראל ואת צדקת הדרך.

גם מי שמגיע ליחידת דובר צהל צריך להיות מתאים ומסוגל להתמודד עם האתגר התקשורתי; ויטמין פ’ וקשרים לא יכולים להיות הקריטריון
Amit123

שאפו על הבאת החזית הקריטית הזאת לתודעה!

חסרון אדיר נוסף שמחייב טיפול הוא בכירים לשעבר, ראש ממשלה , רמטכל, אלופים וכו’ שתומכים בשקרי הפלסטינאצים….
חייבים לפעול נגד מוציאי הדיבה בכל הכלים החוקיים , וגם לשנות חוקים אם צריך.
כרגע כנראה שום חוק לא יעזור כאשר היועמ”ש מתנהג כפוליטיקאי ולא כפקיד בכיר שצריך לעשות את חלקו בעת מלחמה קיומית.
Avi

שמח לראות התייחסות לזה. אתגר נוסף שצריך לציין שחלק מהתעמולה האנטי ישראלית מגיעה מבפנים: הארץ, ברק, אולמרט וכו’

Ass Nuggets

ברור שמישהו שקיבל בשו שו כסף מהמדינה לפרסם פרופגנדה ירצה שזה יקרה יותר

Zdanie

אנחנו לא יכולים להעתיק אותם כי אנחנו לא במקום המסכן שלהם ולכן לא מושכים את אותם אנשים. זה משהו שביבי עושה הרבה שנים: אין טעם להשקיע בקהל שגם ככה מוסת נגדך, בטח כשהקהל הזה מיוצג על ידי ערוצי תקשורת ממסדיים. אם היינו באמת פועלים כמו הפלסטיניסטים היינו משניאים על עצמנו את הרוב השקט שלא רוצה לראות מפגני כוח ותהלוכות. מה גם שזה כוח מאוד גדול שמתפרץ כרגע, גם לטובתנו. בסופו של דבר לאמת יש כוח, ולכן כמו שאתה אומר נוצר גמגום כי למצוא את האמת כל פעם זה קשה. אני מאוד מסכים עם הצורך בטיפול מבצעי בבעיות הסברה. אוסיף שזה שאנחנו אמיתיים אומר שאנחנו צריכים להיות הרבה יותר מקצועיים בתפעול אירועי הסברה.

jeremy Nahon

לא התייחסת ל2 נקודות עיקריות שרשמת בחוזקות של הצד הפלסטיני, והראשונה הכי משמעותית לניצחון או הפסד בחזית הזו:

1) הנרטיב של הפלסטינים פשוט, ושלנו מסובך. הוא לא אמור להיות כזה. אחרי ה7.10, לכל ישראלי היה ברור שכל עזה אשמה בטבח. אזרחים שלא קשורים לחמאס השתתפו בטבח, כולם חגגו בחוצות העיר את הטבח, אף אזרח עזתי לא הביע חרטה מהותית על הטבח אלא רק על התוצאות שלו. כל לוחם מדווח שכל בית בעזה עם מפת ישראל בערבית, כשכל שמות הערים עם השמות בערבית. ברור לכל מי שלא עוצם את העיניים שהנאציזם החמאסי חדר לכל בית בעזה, ושללא דה-נאציפיקציה של כמה שנים טובות אין לנו אפשרות להשאיר את השכנים האלה לידינו. גם אם חמאס יושמד.
הטעות הכי חמורה היתה להפוך את הנרטיב הפשוט שכולם הסכימו איתו אחרי ה7.10, “יש לנו מלחמה עם נאצים”, לנרטיב שקרי, מסובך ומסורס, “ארגון טרור השתלט על אוכלוסייה אזרחית מסכנה בעזה”. עם נרטיב כזה, מראש כל אזרח שאנחנו הורגים הוא “זוועה” או “פשע מלחמה” שאנחנו מבצעים.
2) השקר כתרבות, כשאין ענישה עליו. זה יכול להיות הכח העיקרי שלנו. חשיפת השקרים באופן מאסיבי ובמנטרה קבועה, באופן שיקעקע מהיסוד את כל התעמולה של החמאס. אם נהדהד את השקרים כשקרים שוב ושוב, ולכולם יהיה ברור שהם משקרים ללא הרף, המלחמה תהיה הרבה יותר קלה.
abyc

בעניין המודיעין. אתה ידעת לזהות שקמפיין הרעב מתחיל לפני שהוא יתפוצץ והמדינה הגיבה רק אחרי שזה תפס כותרות ראשיות.

Boris F

לצערי בעיה הרבה יותר עמוקה. הבעיה היא פיתוח הנרטיב.

כאשר רוב המטכ”ל ומטה השב”כ עדיין חולמים על אוסלו, כאשר בקוד אתי של צה”ל אין מילה “נצחון”, הממסד לא יודע לפתחאת “הנרטיב הישראלי”. ואם אתה לא יודע, לאן אתה הולך, לא תגיע לשם.
עינת כהן

אתה פשוט מעולה!!! כל כך נכון

Bla Bla

סיכום אמל”ק:ישראל לא צריכה לאמץ הסברה שקרית כמו הפלסטינית, כי זה סותר את הערכים היהודיים. במקום זאת, השקעה בשני מאמצים: 1) טכנולוגיה לזיהוי שקרים בזמן אמת ברשתות. 2) הפצת אמת דרך משתמשים מרכזיים (hubs) עם השפעה גבוהה, ועימותים ישירים עם אלה שמפיצים מסרים שקריים (מיוזמתם או מתמימותם) בפלטפורמות שבהן הם פעילים, כדי לחשוף סתירות בשקר. האמת קשה להתפשטות ראשונית אבל יציבה לטווח ארוך, בעוד שקר מתפרק. מבוסס על מחקרי רשתות חברתיות (Kempe et al., Watts & Dodds, Bakshy et al.).(אם תרצו פירוט מלא, המשיכו לקרוא למטה.)————-אני חושב שאוי ואבוי אם מדינת ישראל תתקצב “הסברה” בסגנון פלסטיני – כלומר, אימוץ גישה שבה כל האמצעים כשרים, בעיקר שקרים. זו תהיה טעות קולוסלית, אסטרטגיה תגובתית ללא התאמה לעמוד השדרה הערכי שלנו, והיא עומדת בסתירה מוחלטת למוסר היהודי. זה כמו להציע שישראל תתחיל לערוף ראשים בשדה הקרב ולצלם זאת. אציין כאן, שבשדה הקרב עצמו מדינת ישראל נוקטת באמצעים מוגזמים שכובלים את ידי הלוחמים שלנו – וזה נובע מהנחיות משפטיות שגם הן, לעתים, מנוגדות למוסר היהודי האמיתי.אז מה כן לעשות? על ישראל להשקיע במקביל בשני מאמצים מרכזיים:1 פיתוח יכולות טכנולוגיות בקנה מידה עצום: מערכות שיוכלו להתמודד עם השקרים המופצים על ידי כמות המשתמשים האסטרונומית ברשתות החברתיות, שמהדהדים את התעמולה הפלסטינית. הטכנולוגיה צריכה לבצע ניטור אוטומטי, זיהוי סוגי המניפולציה עם סימוכין מבוססים, והכל בזמן אמת ובניתוח מדויק ככל האפשר. ככל שהתוכן המנותח הופך ויראלי יותר, יש להקדיש לו עדיפות משאבים גבוהה יותר.2. פרסום בקנה מידה גבוה: הפצה רחבה של האמת – הסברת הנרטיב הישראלי מצד אחד, והפצת תוצאות המערכת מהמאמץ הראשון מצד שני.אבל בואו נתמודד עם האתגר העצום שמונח לפנינו: הכמות האבסולוטית של האנשים שתומכים בנרטיב הישראלי קטנה יחסית – ואין מה להתבייש בכך. זאת משום שהאמת דורשת מאמץ גדול יותר כדי להימצא, שכן היא חבויה בתוך רעש אדיר שיש לסנן אותו (זו בדיוק המשימה של גופי מודיעין). המאמצים שתיארתי לעיל הם האמל”ח לחזית התודעה הזו. האתגר כאן הוא לא רק כמותי, אלא גם איכותי: האמת מול השקר. כפי שהפתגם הידוע אומר, “שקר מספיק להקיף את כדור הארץ פעמיים בעוד האמת עוד לובשת מכנסיים”. השקר מתפשט מהר כי הוא פשוט לבנייה – הרכבה זולה ומהירה של מסרים מניפולטיביים שמתאימים לרגשות מיידיים. אבל לשקר יש מחיר, והוא מגיע בטווח הרחוק יותר: הוא דורש תחזוקה מתמדת, כי הוא מלאכותי מטבעו, מהונדס ומנותק מהמציאות. ככל שהזמן עובר, הסתירות הפנימיות מצטברות, חוסר העקביות נחשף, והנרטיב כולו מתחיל להתפורר. זמן החיים של מסר שקרי בתודעה הציבורית נראה ארוך בהתחלה, אבל הוא שביר – חשיפה לאמת שורפת אותו כמו אש.לעומת זאת, האמת בנויה על בסיס יציב, אבל דורשת השקעה ראשונית גבוהה יותר כדי להתפשט. כאן נכנסים מודלי התפוצה ממדעי הרשתות החברתיות: לכל מסר יש שני ערוצי הפצה עיקריים. האחד הוא דרך “משתמשי ביניים” בעלי “משקל סגולי” גבוה – כלומר, מידת החשיבות היחסית שלהם ברשת, שנמדדת דרך מדדים כמו Degree Centrality (מספר העוקבים הישירים, שמשקף את ההיקף הפוטנציאלי של ההפצה הראשונית), Eigenvector Centrality (שמשקלל לא רק את מספר העוקבים אלא גם את חשיבותם שלהם, בדומה לאלגוריתם PageRank של גוגל) או Betweenness Centrality (המידה שבה משתמש זה משמש כ”גשר” בין קהילות שונות, ומאיץ התפשטות מידע). לדוגמה, חשבון X של אילון מאסק בעל משקל סגולי עצום בגלל שילוב של degree גבוה ו-eigenvector centrality, שמאפשר למסרים שלו להגיע לקהלים רחבים במהירות. הערוץ השני הוא דרך כמות המשתמשים הכללית – חוזרים רגילים שמפיצים את המסר בהדרגה. כפי שאנחנו מרגישים היום, מסה של משתמשים כאלה בהחלט תורמת למהירות ההפצה, במיוחד כשמדובר בהתפשטות אורגנית שמתבססת על שיחות יומיומיות ורשתות חברתיות. אבל כאן טמונה המורכבות: השקר נהנה מערוץ זה כי הוא קל להפצה ראשונית, אך בטווח הרחוק, ההשפעה שלו נחלשת בגלל אותן סתירות. האמת, לעומת זאת, זקוקה להאצה ראשונית דרך ה-hubs (צמתים מרכזיים) כדי להתגבר על הרעש, כפי שמודלים של התפשטות מידע (כמו מודלי קסקדה או SIR – Susceptible-Infected-Recovered, שמדמים התפשטות כמו מגיפה) מראים ש”hubs” הם המפתח להאצה ויראלית. מחקרים קלאסיים כמו מאמרם של Kempe, Kleinberg ו-Tardos (2003) על מקסום התפשטות השפעה ברשתות חברתיות, שמציע אלגוריתמים לבחירת “זרעים” (seed nodes) מרכזיים כדי להפיץ מידע ביעילות, תומכים בכך. עם זאת, מחקר של Watts ו-Dodds (2007) מראה שהשפעה גדולה יכולה להיווצר גם ממסה של משתמשים רגילים אם הם “רגישים” מספיק, ולא רק מ-influentials בודדים, מה שמצביע על כך שהאסטרטגיה צריכה לשלב גם בניית קהילות. מחקר נוסף של Bakshy et al. (2011) על טוויטר/X מאשר שמשתמשים עם עוקבים רבים משפיעים יותר בממוצע, אבל גם משתמשים “רגילים” יכולים להיות influentials בהקשרים ספציפיים, מה שתומך בהתמקדות בעימותים ישירים כדי להפוך אותם לבעלי ברית.מאחר שישראל אסורה מלהשתמש בכלים פסולים כמו בוטים (שמפרים את כללי הרשתות ופוגעים באמינות) או שקרים, הפתרון הוא להתמקד בהעברת המסר דרך משתמשים בעלי משקל סגולי גבוה – זה האתגר שצריך לפצח. כיצד? פשוט: למשתמשים כאלה אין זמן לבזבז על שקרים. אנחנו צריכים להופיע עם מסרינו על הבמות הגדולות ביותר, בכל הפלטפורמות הקיימות – רשתות חברתיות, פודקאסטים, עיתונים, טלוויזיה ועוד; להתמקד בעימותים ישירים מול המשתמשים בעלי המשקל הסגולי הגבוה ביותר שמפיצים, בידיעתם או שלא בידיעתם (מיוזמתם או מתמימותם), מסרים שקריים שמקורם בנרטיב הפלסטיני, בפלטפורמות שבהן הם פעילים; להציג את השקר שלהם מול האמת שלנו; ולהוכיח שהמשך מדיניות או פעולות נגד האמת יתהפך עליהם, ולא שווה את הרווח הפוליטי או הפיננסי הקצר-טווח. פוליטיקאים שמנסים לגרוף רווח מהיר על בסיס נרטיב שקרי, או אנשי עסקים שמנסים לגרוף רווח כספי מהיר, סופם לפשוט רגל פוליטית או כלכלית – או לגמור כמו איראן.בסופו של דבר, הניתוח הזה מוביל למסקנה אופטימית: האמת, כשהיא מופצת בצורה חכמה ומבוססת – דרך טכנולוגיה מתקדמת, עימותים אסטרטגיים והתמקדות בהubs – לא רק מתגברת על השקר, אלא גם בונה תודעה יציבה לטווח ארוך. זה לא קל, אבל זה אפשרי, וזה הדרך שלנו לנצח בחזית התודעה.

max

מאלף👍צריך להקים כמה גופים בתחום ההייטק שיכולים לעבוד עם בוטים ולהפיץ תעמולה נגד אויבינו,להתחיל להכניס גם טכנולוגיות AI בכדי לזהות מגמות ברשתות החברתיות ולתקוף בכל הכוח,גם אנשים מהארץ כדוגמא אולמרט,חלוץ וברק,אפשר לעשות את זה גם ממדינות זרות שהצוררים בתוכינו לא ידעו מאיפה זה בא להם,להציג את אולמרט,לא כראש ממשלה לשעבר,אלא כעבריין מורשע שישב שנים בכלא,עבירות שחיתות,שוחד,מרמה ועוד.את התקשורת המרעילה בארץ לא מייחסים הרבה חשיבות,מה שקובע זה הרשתות החברתיות ובעיקר לטיק טוק,אינסטגרם,X, ו true של דונלד טראמפ וערוצי הטלגרם בכל העולם.

ב ה צ ל ח ה’👍👍👍👍
Amitsharon Rosenthal

תמצתת את הנושא באופן מדוייק!

מקווה שהממשלה שלנו תאמץ את המלצותיך

Eliran Mizrahy

קרב אבוד מראש

זה כמו לבקש מהיהודים בשואה לעשות הסברה לנאצים כדי להסביר להם שאנחנו לא כאלה מפלצות.
מדינת ישראל הוקמה גם כדי שלא נזדקק לאישור של אחרים כדי לחיות.
עדיף כבר לקנות עוד תחמושת.
Testee

אכן, אנטישמיות ושנאת ישראל חזקים יותר במונים מכל סוג של הסברה, ולכן ההסברה הכי טובה שיש יכולה לעזור רק במעט אם בכלל.

yaron

הכל נכון, ניתוח יפה מעמיק וחשוב, אבל אתה מתעלם מנקודה אחת מאוד חשובה – ישראל הייתה יכולה לעשות את כל מה שהיא עושה עכשיו בעזה בדיוק אותו דבר, ולשלם מחירים בינלאומיים הרבה פחות גדולים, אילו רק הייתה עושה דבר פשוט:

1. השרים וחברי הקואליציה היו צריכים להימנע מאמירות פופוליסטיות ומתלהמות, שגורמות נזק עצום. ההצהרה שצריך להשתמש בנשק גרעיני על עזה, הקמפיינים להשתלטות מלאה, להפסקת סיוע לעזתים, לא תורמים כלום – נכון לביצוע או לא, ממילא שום דבא מזה לא פיזיבילי – אבל גורמים המון נזק.
2. בכל שבוע, היו מקיימים מסיבות עיתונאים המוניות, בהן מספרים איך וכמה אנחנו עוזרים לאזרחים העזתים. כמה משאיות ואוכל הכנסנו, מים, תרופות, איזה צעדים הומניטריים נעשו. אני לא אומר לעשות יותר ממה שממילא עושים – רק להפסיק להצניע את זה, להיפך, להתגאות ולהפיץ איזה.
כל זה קל מאוד לביצוע ועולה גרושים. ולמה זה לא קורה? כי כנראה שלחברי קואליציה לא מעטים חשוב יותר לקושש קולות מול הבייס מאשר טובתה של מדינת ישראל, ולראש הממשלה משוב יותר לא להתעמת איתם מאשר טובתה של מדינת ישראל…
חסן נסראללה

בוא נתחיל במשרד הסברה כמו כל מדינה או ארגון נורמלי

דוד ב

יש עוד שתי נקודות חשובות:

א. אנחנו צריכים להפסיק לקאלערבי ארץ ישראל פלסטיני. ברגע שהסכמתה שהם עם היסטורי אז קשה לשכנע שהארץ לא שלהם.
ב. בעולם וישראל יש הרבה יהודים שעדיין חושבים בגלות. הם רוצים לא להרגיז את עמי העולם מתוך יצר השרדותי המאמינים שחשוב להבדיל את עצמם מישראל כדאי ש עמי העולם לא יהיו נגדם. גם היהודים האלה חוזרים על המסרים הערבים וגם שיש אנטישמיות הם הראשונים לקפוץ ולהסביר שזה לא אנטישמיות. ההסברה צריכה להיות מכוונת גם כלפיהם בעיקר היהודים המשפיענים שהם תומכי פלסטין במערב
Idan Berkovich

אני אוסיף נקודה שלא נגעת בה בצורה קונקרטית והיא יצירת תודעה על ידי התקפה ולא רק הסברה שבמהותה היא הגנתית.

לדוגמא, אנחנו צריכים להחזיק צי של בוטים תומכי ישראל כדי להטות בחזרה את האלגוריתמים של הרשתות החברתיות.
יש עוד דוגמאות כאלה..
سانامو

مقاله فوق العاده…با تشکر از نویسنده..

YP100
אם איראן הובילה את ההתקפה הקשה, קטר זה הציר הרך. כאשר המדיניות היא “קטר היא לא מדינת אויב” לא תנצח במערכה.
את הקבוצה שטיפלה בכל נושא הלבנות ההון במוסד, רה”מ סגר ב 2017. קטר קנתה את מנהיגי אירופה ושולטת בנרטיב.
הכל מתחיל ונגמר בניהול.
Gregori Pievski

אי אפשר לנצח מחוץ לישראל אם יש לך בישראל אויבים כמו ערוצים TV כמו 12, עיתון הערץ. אם באוניברסיטאות מגרשים סטודנטים במדים וכדומה. אי אפשר לדרוש ממשלה אילו בידים של אויבים של ישראל נמצא מערכת משפתית. אי אפשר לעשות את זה אילו פרימיטיבים שרוליקים קונים הסתה של שמולנים נגד חרדים, “רוסים” ושאר. כמה פעמים אמרתי לפרימיטיבים האלו שזו הדרך רגילה של תנועות ומשטרים רקובות להסיח דעת האנשים. שמול משתמשת שיטה מהעולם חיצון. כאשר שם בעיות הם מעשימים יהודים. שמול רוכבת על אותו סוס. די. תתחילו להתפכח. שמול זה הטלר, מוסוליני, סטלין, מאו דזה דון, צפון קוריא.

Anonimus

לדעתי ישראל צריכה להבהיר שלכל מאמצי הבידוד הללו אין השפעה מהותית על החלטותיה המדיניות. היא צריכה להתנתק מהתלות הבטחונית בארה”ב ולהבהיר שכשהיא מצויה במלחמה – הדרישות האמריקאיות מהוות המלצה בלבד. היא צריכה לדאוג – צבאית – להיות מסוגלת להתנהל בבידוד. לדעתי זו תהיה הדרך הכי יעילה להלחם בכל מאמצי ההכפשה בהם מושקעים מליארדי דולרים רבים. בסופו של דבר, אם אויבינו יפנימו שפעולותיהם חסרות משמעות – הם יחדלו מכך. גם אנגליה מול גרמניה הנאצית נלחמה בבידוד למשך שנה וייתכן שלו לא היתה עושה כן, לא היתה זוכה לתמיכה החוזרת מיתר בנות בריתה בסופה של המלחמה.

הייתי שמחה לראות את ישראל מחזירה כסף לאזרחים ולא מבזבזת אותו על קורסים במדינות זרות, משחררת בירוקרטיה, הופכת למדינה חופשית מתקדמת ומקצה מכל הכסף שייחסך בעקבות סגירת המשרדים המיותרים, מכל האדמות שתמכור לאזרחים פרטיים (את עניין ההחכרה אפשר להחליף בחקיקה ובאכיפה) נתח נכבד להשקעה בבטחון ובהתכוננות להתנהלות בבידוד.
רמי גל

ושוב אנו פוטרים מכל אחריות את מי שמנהל כאן את העניינים שנים רבות,את מי שמינה אנשים לא מוכשרים ,רק כי הם מקורבים,את מי ששקוליו זרים, ומאשימים את התקשורת, השמאל ואת משה רבנו.

אז רבותיי יש כאן מנהל גרוע,עם שיקולים זרים,ועד שלא נדרוש ממנו תמורה למשכורת שלו הוא ימשיך לזלזל בנו ולעשות מלאכתו רמיה.
והמדינה מדרדרת והולכת…
”סופר ספרטה” הוא מאחל לנו!

Daniel Khafi

מה דעתך על מערך ההסברה של בנט הקים? נשמע שזה קולע לרוב הנקודות שלך

Yossi

ישראל יש לדעתי עוד חיסרון אחד גדול, ועוד נקודה לשיפור:

1. יש המוני יהודים ואף ישראלים שתומכים בנרטיב הפלסטיני. מנגד, יש מעט מאוד מוסלמים שמתבטאים בעד ישראל.
אם ישנם אפילו ישראלים שטוענים שישראל מבצעת זוועות בכוונה תחילה קשה מאוד לשכנע את המערב לאחר מכן.
במדינה דמוקרטית אי אפשר למנוע מאנשים לדבר. מצד שני כאשר ישראלים שאינם טיפשים טוענים שישראל מבצעת רצח עם, מה שהוא עובדתית שקר, אפשר אולי לתבוע אותם על הוצאת דיבה ( כפי שאני אתבע אדם שטוען בפומבי שאני אנס ורוצח אם הוא יודע בודאות שזה לא כך ).
2. מהצד השני, יש פוליטיקאים מהימין שההצהרות הפומביות שלהם משמשות את האויב כדי לעשות לנו הרבה נזק. אני מסכים על המון דברים עם בן גביר וסמוטריץ’ אבל יש דברים שלא צריכים להיאמר בפומבי. הגיע הזמן שנלמד שזה עושה לנו נזק. מובן לי שאלה דברים שנאמרים מסיבות פוליטיות (וזה לגיטימי לגמרי) והם נאמרים בפומבי כי לקהל המצביעים שלהם חשוב לשמוע את זה.
אם למאבק הבא נגיע כאשר הקהל הימני בארץ “מקבל” את זה שיש דברים שאנחנו מסכימים עליהם אבל לא צריך להכריז עליהם פומבית, לאויב שלנו תהיה פחות תחמושת.

כתבות נוספות

תמונה של אבו עלי

אבו עלי

לפני 4 חודשים

8. הפעילות הישראלית הממוסדת בתחום לוקה בכבדות בירוקרטית, מוטלות עליה מגבלות רבות. אין חופש פעולה. יש קושי בתיאום בין הגופים השונים. כתוצאה מכך הפעילות מצומצמת מאוד ובעלת השפעה מועטה.

תמונה של אבו עלי

אבו עלי

Copy Link

9. ישראל מתקשה לרתום את ההמונים לפעילות בחזית זו. גם את אלה התומכים בעמדותיה.

10. ישראל מחזיקה בכלי מעטים ולא מגוונים בתחום. יש חוסר משמעותי בכלים לא רשמיים שיכולים לקדם מסרים שהדרג המדיני/מוסדות המדינה אינם יכולים להרשות לעצמם לקדם באופן רשמי.

מה אפשר לעשות?

1. בראש ובראשונה להשקיע משאבים רבים. כסף, כסף, כסף. השקעה בקו ישר לגודל האיום הנשקף מחזית זו מתוך הבנה שהשקעה בתחום הזה היא מכפיל כוח משמעותי – והיא הכרח וחובה במציאות החדשה אליה נקלעה ישראל.

2. לשחרר מגבלות ובירוקרטיה. לעבוד בכמה רמות: רשמית ולא רשמית. להגדיל את היקף הפעילות ברמה הלא רשמית שמאפשרת להעצים נרטיבים שאינם מחייבים את הממסד הרשמי ומאפשרים חופש תגובה ומהירות תגובה-ואפשר להשיג בהם מרווח טעות גדול יותר מבלי לשלם מחירים כואבים.

3. ללמוד את הרשתות החברתיות- את החוזקות והחולשות של ישראל שם – עיקר ההסתה נגד ישראל נמצאת שם. האויב מתבצר שם.

4. להיות מעודכנים מאוד באירועים המתרחשים בזמן אמת בזירות הלחימה השונות בדגש על הזירה הפלסטינית- מודיעין לפעולה הוא קריטי בתחום הזה. חיוני מאוד כדי לשמור על רלוונטיות ולגבש מענה נכון לאירועים מתפרצים .

5. להבין את הסנטימנט ואת הלך הרוח בקהל המטרה העיקרי: קהל אירופאי וקהל אמריקאי – שם הכל קורה (ההשקעה בקהל ערבי אמנם חשובה אך הרבה פחות משמעותית מבחינת השפעה על התוצאה הסופית – קטר הבינה את זה מזמן)

6. לתרגל תגובה לאירועים מתפרצים. כמו בצבא, בהכנות לתקיפה, יש אימונים ותרגולים על יבש. אותו דבר כאן. תירגול תקופתי. פיתוח תורות לחימה. פקודות קבע. עדכון פקודות. פיתוח אמצעים וכלים (אחד הפספוסים הגדולים בתחום לדעתי הוא אי הפצת תרשימי מפות שמשרתות את הנרטיב הישראלי). שימוש בתחכום אזרחי – אומת ההייטק הישראלית שוחה היטב ברשתות החברתיות.

7. המצב הנוכחי לא רחוק מנקודת האפס. מכאן אפשר רק לעלות. לא לפחד לטעות ולא להיבהל מכך שהצד השני חזק הרבה יותר בתחום. מי שלא עושה לא טועה. כאן צריך הרבה עשייה ויהיו טעויות – מחירן זול יותר מאשר השיתוק.
עדיף להפסיד 10:5 מאשר 20:0. עם הזמן זה ישתפר.

8. שוב : להשקיע משאבים (כסף!) . יחס ההמרה בהשקעה חכמה בתחום ההסברה עולה על יחס ההמרה בהשקעה בנשק ואמל”ח. שקל חכם בהסברה נכונה ובלוחמת תודעה מפיק הרבה יותר תועלת מאשר שקל המושקע ברכישת אמל”ח. הוא חוסך שימוש באמל”ח ומהווה מכפיל כוח משמעותי אמל”ח הקיים.

9. תקראו שוב את הסעיף הקודם. ותחשבו מה היה קורה לולא נבחר טראמפ לנשיאות. הפלסטינים העמידו באמצעות הסברה ומלחמת תודעה נשק חזק יותר מפצצה גרעינית ומטייסות של מטוסי קרב. אם קמאלה האריס היתה נשיאת ארה”ב כנראה שכל הנשק שיש בארסנל הישראלי היה שווה היום הרבה פחות מערכו. להסברה הפלסטינית יש חלק גדול בכך. אי אפשר לסמוך על כך שהנשיא האמריקאי יהיה תמיד פרו ישראלי.

10. כסף אנטי ישראלי קונה היום דעות של מוסדות בינ”ל ואנשי מפתח ברחבי העולם כדי לגייס אותם למאבק לטובת הנרטיב הפלסטיני.
גם ישראל צריכה לפעול כך ולהקצות משאבים כספיים לגיוס מוסדות ואנשי מפתח ברחבי העולם בדגש על נגישות לקהל מערבי ואמריקאי בדגש גדול יותר על הקהל הצעיר בגילי 15-25 – הם דור העתיד והם כרגע קרובים הרבה יותר לנרטיב הפלסטיני מאשר לזה הישראלי.

###
צריך להיות ישראלי בלחימה באוויר ביבשה ובים ולהיות פלסטיני בלחימה ברשתות החברתיות – יש הרבה מה ללמוד מהם בתחום – לא בושה להעתיק את מה שמצליח. הם המומחים הגדולים ביותר.

מעל לכל צריך להיות אופטימיים. בעבודה נכונה, ובהשקעת משאבים מתאימים אפשר להביא לתוצאות חלקיות כבר בטווח הזמן המיידי ולתוצאות יותר משמעותיות בטווח הארוך.
הקדנציה של טראמפ מסתיימת בעוד שלוש שנים וארבעה חודשים. זה זמן מספיק כדי להביא לשינוי משמעותי בתחום. אין לישראל ברירה אחרת.

לקראת שיפור שאנחנו עורכים באתר, חברי קהילת אבו עלי שרוצים להגיב צריכים להתחבר לאחר רישום חד פעמי
Subscribe
Notify of
41 תגובות
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
Kobi Yemini

אחת הסיבות העיקריות שישראל מפסידה, היא שיש פה תקשורת מגויסת, שרוצה בהפלת הממשלה ולא אכפת לה שישראל תבודד ותעלה באש, ומהדהדת את השקרים של החמאס ונותנת כאילו אישור לאמיתות השקרים שלהם.

Eryol8

גם! יש אנשים בינינו שנותנים להם בוסטון במודע מתוך שנאה לממשלה ואידאולוגיה פרוגרסיבית מטורפת

חסן נסראללה

סיבה נוספת זה חוסר רצינות במדיניות לגבי עזה. ההססנות שלך, להיכנס לצאת להיכנס לצאת, העובדה שהמלחמה נמשכת בלי סוף ברור – כל זה נותן סיבות לשנוא אותך בתקשורת בארץ וגם בעולם.

YP100
הסיבה העיקרית היא שיש לנו מנהיגות אימפוטנטית, לא מסוגלים לנהל דוכן פלאפל.
מספיק ליםש אשמים במקומות אחרים, עיתונות, יועמ”ש, צבא, כולם אשמים חוץ מההנהגה
elia

אבו עלי

אוהב אותך כתבת מדהים (כרגיל 3>)
Eryol8

חייב לומר, הפלסטינים לא כאלה גאוני הסברה כמו שעושים אותם, הם עשו המון טעויות ששרפו אותם בקרב קהלים רבים, למשל, ההסתננות של פעילים פרו פלסטינים לבסיס חיל האוויר הבריטי וחבלה במטוסים, העובדה שהדגל הפלסטיני הפך למזוהה עם הפרוגרסיבים הוא גם טעות שלהם, הם עומדים במידה רבה על מוסלמים, אנשי שמאל, בדגש על קיצוני ועל סתם אנטישמים, כן, הרבה מהתומכים בפחסטינים ברשתות הם פשוט אנטישמים שבכלל שונאים אותם ופשוט שונאים יהודים יותר.דבר נוסף, בוטים, המון בוטים, אינספור בוטים, חלק גדול מהעלק תומכי פלסטינים ברשתות הם בעצם בוטים שיוצרים טראפיק לציוצים פרו פלסטיניים, חלקם רוסים(כבר נחשף שרוסיה הפעילה בוטים במסווה של חשבונות של אמריקאים שמרנים במטרה להשפיע על השיח ברשתות לצד הפלסטיני, לדעתי הם היו ניתנים לזיהוי הודות לצלב האורתודוקסי שסימן אותם ולאחרונה הוא נעלם איכשהו) חלקם קטארים ויש גם סינים, הסינים מנהלים גם הם מלחמה נגדנו מתוך רצון לקרוע את המערב מבפנים.בקיצור, האויב לא כזה גאון, הוא פשוט חסר מעצורים וניזון מאנטישמיות ואנטי מערביות.

חסן נסראללה

צודק במאה אחוז לגבי הבוטים, מישהו צריך להוביל את הדבר הזה – טכנולוגית ומערכתית – חיל הבוטים.

MBS!

קח עוד 2 סעיפים:

11. החלפת הצנזור הצבאי (מקרה לוחמי כוח 100 לדוגמה)
12. סחיטה באיומים ע”י המוסד של אנשי מפתח מושחתים שמקבלים כסף קטרי/אינרני כמו למשל מזכל האום יו”ר משרד הבריאות העולמי ועוד רבים כאלה שיוצאים נגדנו באופן קבוע
Lestibournes
ומעל הכל, לספר את הסיפור שלנו כל הזמן. מי אנחנו. מה אנחנו. מה אנחנו עושים פה. מה הקשר שלנו לאדמה. מה הייעוד שלנו והמסר שלנו לעולם.
ובו זמנית לחשוף ללא הרף את האמת על הצד השני. לנפץ את בועת השקר של הזהות הפלשנית. את איך שהיא הומצאה כתגובה בלבד להקמת מדינת ישראל, את ההקשר העמוק לגרמניה הנאצית והשואה, את איך שקגב עמד מאחורי ההמצאה הזו כדי להשתמש בזה ככלי להשמדת המערב. כל הכביסה המלוכלכת.
ומהצד השני שהעם היהודי הוקם והיהדות נוסדה כדי ללמד את האנושות שיש מוסר שכולנו מחוייבים אליו, שכל בני האדם נבראו בצלם אלוקים, שיש להתייחס אחד לשני בשילוב של צדק וחמלה, ואסור לאנשים לפגוע האחד בשני, ושכל בני האדם אמורים להיות בני חורין. ושאנחנו אמורים להיות אומה שחייה בארצה ולשמש דגם לאנושות שיוביל את האנושות לרצות ללמוד את הדברים האלה בשל הדוגמה המוצלחת שאנחנו מהווים. להיות מורים לאלו שבאים ללמוד להיות כהנים לאלו שבאים לעבוד את ה’ ולהתפלל אליו בבית המקדש שיהיה בית תפילה לכל העמים.
ודרך זה שהאנושות תאמין באלוקים ותאמץ התנהגות מוסרית כפרטים וכאומות האנושות תהפוך למשפחת עמים באמת ונגיע לשלום והרמוניה עולמיים.
והמקום שבו אנחנו צריכים לממש את זה הוא בארץ שהשם נתן לנו, היא ארץ אבותינו ומלדתנו ההיסטורית בה חיינו אלפי שנים, בה היו לנו מספר ממלכות ובצי מקדש, היא ארץ ישראל. הנתנגדות לקיומנו כאומה בארצנו היא התנגדות לכך שנממש את הייעוד שלנו כעם הנבחר לרפא את העולם, ולמעשה תמיכה העוול, רודנות, כוחנות, ניצול, דיכוי, וזוועות.
Inside the roots

לא להכליל את התקשורת הישראלית שעושה נזק חסר תקדים ומחזקת את נרטיב האוייב עם עלילות דם נגד חיילנו וצהל

איך נוכל לנצח בתדמית העולמית שכלפי פנים אנחנו אפילו לא שולטים בזה?!
Sp

שכחת שני מרכיבים יסודיים:

א: אמונה עיוורת וטוטאלית בצדקת דרכך. (לנו יש אמונה חלקית, מפוכחת ומתלבטת באופן אינסופי בנוגע לעצמה. זה פשוט לא טוב מספיק).
ב: להיות בצד המפסיד והנטבח, כמו שהיינו ב7 באוקטובר, שם זכינו בחמלת המערב.
23שגר

יש כמה דברים.

א. אין דבר כזה הסברה, יש דבר כזה תעמולה, כשאתה מסביר אתה כבר בעמדת נחיתות.
ב. כפי שאחד המגיבים מתחתיי ציין, צריך יותר לספר את הסיפור שלנו, את הקשר של עם ישראל לאדמת ישראל, על האמונה שלנו ועל העוצמה שלנו, אף אחד לא מעניין אותו ההסבר למה נהרגו אנשים בעמדת חלוקת מזון (וגם ככה ישכחו את זה אחרי יומיים)
ג. סיבה שקשה לרתום את המערב למעננו היא שרוב המערב פוסט-לאומי ולאומיות לא מעניינת אותו לכן קשה למכור את הציונות לרוב השמאל במערב.
ד. משהו ממש חשוב – מאוד חשוב להראות עוד צדדים של ישראל מעבר לפן הצבאי שלנו – הטבע, התרבות, היצירה והאנשים המדהימים. צריך לשאוף שהאסוציאציה הראשונה של מישהו שחושב על ישראל היא לא צבא, צבא מטבעו זה דבר לא סימפטי.
בהצלחה לנו!
Zy1821811862

שכחת להזכיר שהממשלה הנוכחית פגעה בהסברה באופן אנוש.

לא רק עם הצהרות שמיעדות לבייס שלהם, הם גם פיטרו ופירקו את המערכת שהממשלה הקודמת הקימה.
פיטור ראש מטה ההסברה בגלל שרה נתניהו…
חסן נסראללה

אתה מקבל פה ניקוד שלילי אבל אתה אומר דברים נכונים

יואב ל

כשישראל מפגינה עוצמה ונחישות היא לא צריכה הסברה. אחרי מבצע הביפרים, אחרי המתקפה מול איראן וכו ישיראל לא היתה צריכה הסברה. בסוף המערב מבין שזו גם בעיה שלו. הוא לא יודע להלחם ומבחינתו הוא מהמר על הסוס המנצח. כשאנחנו מגמגמים אנחנו צריכים הסברה… במלחמת התשה אנחנו צריכים הסברה… ברגע שנהיה חדים ואסרטיביים לא נצטרך הסברה. כרגע זה נראה כאילו אנחנו לא יודעים לאן אנחנו הולכים.
צריך להשפיל אותם. לזרוק על אנשים טון פצצה ולהזיז אנשים מהבתים זה לא משפיל זה רק מחזק את דימוי דוד וגוליית. צריך לפגוע להם בסמלים שלהם. מספיק היו לוקחים דונם מצפון הרצועה ומכריזים עליו כשטח ישראלי זה היה כבר עושה עבודה אחרת… למשל…
אנחנו צריכים להיות מודל של מדינה מערבית שיודעת מה היא רוצה . לא עוד אחת מבולבלת

הדעה

המורה נהיגה שלי אמר לי שהססתי אם לעבור את הרמזור בסיטואציה שנסעתי קצת מהר והרמזור התחיל להבהב.והמורה אמר לי. תחליט מהר ולך עם ההחלטה עד הסוף. כי אם אני ימשיך להתלבט אני לא מאיץ ולא בולם ואז אני בוודאי יכנס לצומת לאדום..את המוסר השכל תבינו לבד.דבר נוסף ישראל(הממשלה) חייבת לדעת שעם ישראל הוא עם סגולה שקיבל מאלוהים מתנה מיוחדת שזה רחמנות. וזה משהו מאין לתאר כמה שזה מיוחד.. אבל הממשלה לא יודעת להשתמש בזה כמו שצריך, והעובדה שאנחנו מרחמים על אכזריים. וכתוב כל המרחם על אכזריים סופו להתאכזר על רחמנים (תומכי עיתון הארץ הגיעו לאכזריות על הרחמנים)

MayaP

ללמד כבר בתיכון את הנרטיב של ישראל ואת צדקת הדרך.

גם מי שמגיע ליחידת דובר צהל צריך להיות מתאים ומסוגל להתמודד עם האתגר התקשורתי; ויטמין פ’ וקשרים לא יכולים להיות הקריטריון
Amit123

שאפו על הבאת החזית הקריטית הזאת לתודעה!

חסרון אדיר נוסף שמחייב טיפול הוא בכירים לשעבר, ראש ממשלה , רמטכל, אלופים וכו’ שתומכים בשקרי הפלסטינאצים….
חייבים לפעול נגד מוציאי הדיבה בכל הכלים החוקיים , וגם לשנות חוקים אם צריך.
כרגע כנראה שום חוק לא יעזור כאשר היועמ”ש מתנהג כפוליטיקאי ולא כפקיד בכיר שצריך לעשות את חלקו בעת מלחמה קיומית.
Avi

שמח לראות התייחסות לזה. אתגר נוסף שצריך לציין שחלק מהתעמולה האנטי ישראלית מגיעה מבפנים: הארץ, ברק, אולמרט וכו’

Ass Nuggets

ברור שמישהו שקיבל בשו שו כסף מהמדינה לפרסם פרופגנדה ירצה שזה יקרה יותר

Zdanie

אנחנו לא יכולים להעתיק אותם כי אנחנו לא במקום המסכן שלהם ולכן לא מושכים את אותם אנשים. זה משהו שביבי עושה הרבה שנים: אין טעם להשקיע בקהל שגם ככה מוסת נגדך, בטח כשהקהל הזה מיוצג על ידי ערוצי תקשורת ממסדיים. אם היינו באמת פועלים כמו הפלסטיניסטים היינו משניאים על עצמנו את הרוב השקט שלא רוצה לראות מפגני כוח ותהלוכות. מה גם שזה כוח מאוד גדול שמתפרץ כרגע, גם לטובתנו. בסופו של דבר לאמת יש כוח, ולכן כמו שאתה אומר נוצר גמגום כי למצוא את האמת כל פעם זה קשה. אני מאוד מסכים עם הצורך בטיפול מבצעי בבעיות הסברה. אוסיף שזה שאנחנו אמיתיים אומר שאנחנו צריכים להיות הרבה יותר מקצועיים בתפעול אירועי הסברה.

jeremy Nahon

לא התייחסת ל2 נקודות עיקריות שרשמת בחוזקות של הצד הפלסטיני, והראשונה הכי משמעותית לניצחון או הפסד בחזית הזו:

1) הנרטיב של הפלסטינים פשוט, ושלנו מסובך. הוא לא אמור להיות כזה. אחרי ה7.10, לכל ישראלי היה ברור שכל עזה אשמה בטבח. אזרחים שלא קשורים לחמאס השתתפו בטבח, כולם חגגו בחוצות העיר את הטבח, אף אזרח עזתי לא הביע חרטה מהותית על הטבח אלא רק על התוצאות שלו. כל לוחם מדווח שכל בית בעזה עם מפת ישראל בערבית, כשכל שמות הערים עם השמות בערבית. ברור לכל מי שלא עוצם את העיניים שהנאציזם החמאסי חדר לכל בית בעזה, ושללא דה-נאציפיקציה של כמה שנים טובות אין לנו אפשרות להשאיר את השכנים האלה לידינו. גם אם חמאס יושמד.
הטעות הכי חמורה היתה להפוך את הנרטיב הפשוט שכולם הסכימו איתו אחרי ה7.10, “יש לנו מלחמה עם נאצים”, לנרטיב שקרי, מסובך ומסורס, “ארגון טרור השתלט על אוכלוסייה אזרחית מסכנה בעזה”. עם נרטיב כזה, מראש כל אזרח שאנחנו הורגים הוא “זוועה” או “פשע מלחמה” שאנחנו מבצעים.
2) השקר כתרבות, כשאין ענישה עליו. זה יכול להיות הכח העיקרי שלנו. חשיפת השקרים באופן מאסיבי ובמנטרה קבועה, באופן שיקעקע מהיסוד את כל התעמולה של החמאס. אם נהדהד את השקרים כשקרים שוב ושוב, ולכולם יהיה ברור שהם משקרים ללא הרף, המלחמה תהיה הרבה יותר קלה.
abyc

בעניין המודיעין. אתה ידעת לזהות שקמפיין הרעב מתחיל לפני שהוא יתפוצץ והמדינה הגיבה רק אחרי שזה תפס כותרות ראשיות.

Boris F

לצערי בעיה הרבה יותר עמוקה. הבעיה היא פיתוח הנרטיב.

כאשר רוב המטכ”ל ומטה השב”כ עדיין חולמים על אוסלו, כאשר בקוד אתי של צה”ל אין מילה “נצחון”, הממסד לא יודע לפתחאת “הנרטיב הישראלי”. ואם אתה לא יודע, לאן אתה הולך, לא תגיע לשם.
עינת כהן

אתה פשוט מעולה!!! כל כך נכון

Bla Bla

סיכום אמל”ק:ישראל לא צריכה לאמץ הסברה שקרית כמו הפלסטינית, כי זה סותר את הערכים היהודיים. במקום זאת, השקעה בשני מאמצים: 1) טכנולוגיה לזיהוי שקרים בזמן אמת ברשתות. 2) הפצת אמת דרך משתמשים מרכזיים (hubs) עם השפעה גבוהה, ועימותים ישירים עם אלה שמפיצים מסרים שקריים (מיוזמתם או מתמימותם) בפלטפורמות שבהן הם פעילים, כדי לחשוף סתירות בשקר. האמת קשה להתפשטות ראשונית אבל יציבה לטווח ארוך, בעוד שקר מתפרק. מבוסס על מחקרי רשתות חברתיות (Kempe et al., Watts & Dodds, Bakshy et al.).(אם תרצו פירוט מלא, המשיכו לקרוא למטה.)————-אני חושב שאוי ואבוי אם מדינת ישראל תתקצב “הסברה” בסגנון פלסטיני – כלומר, אימוץ גישה שבה כל האמצעים כשרים, בעיקר שקרים. זו תהיה טעות קולוסלית, אסטרטגיה תגובתית ללא התאמה לעמוד השדרה הערכי שלנו, והיא עומדת בסתירה מוחלטת למוסר היהודי. זה כמו להציע שישראל תתחיל לערוף ראשים בשדה הקרב ולצלם זאת. אציין כאן, שבשדה הקרב עצמו מדינת ישראל נוקטת באמצעים מוגזמים שכובלים את ידי הלוחמים שלנו – וזה נובע מהנחיות משפטיות שגם הן, לעתים, מנוגדות למוסר היהודי האמיתי.אז מה כן לעשות? על ישראל להשקיע במקביל בשני מאמצים מרכזיים:1 פיתוח יכולות טכנולוגיות בקנה מידה עצום: מערכות שיוכלו להתמודד עם השקרים המופצים על ידי כמות המשתמשים האסטרונומית ברשתות החברתיות, שמהדהדים את התעמולה הפלסטינית. הטכנולוגיה צריכה לבצע ניטור אוטומטי, זיהוי סוגי המניפולציה עם סימוכין מבוססים, והכל בזמן אמת ובניתוח מדויק ככל האפשר. ככל שהתוכן המנותח הופך ויראלי יותר, יש להקדיש לו עדיפות משאבים גבוהה יותר.2. פרסום בקנה מידה גבוה: הפצה רחבה של האמת – הסברת הנרטיב הישראלי מצד אחד, והפצת תוצאות המערכת מהמאמץ הראשון מצד שני.אבל בואו נתמודד עם האתגר העצום שמונח לפנינו: הכמות האבסולוטית של האנשים שתומכים בנרטיב הישראלי קטנה יחסית – ואין מה להתבייש בכך. זאת משום שהאמת דורשת מאמץ גדול יותר כדי להימצא, שכן היא חבויה בתוך רעש אדיר שיש לסנן אותו (זו בדיוק המשימה של גופי מודיעין). המאמצים שתיארתי לעיל הם האמל”ח לחזית התודעה הזו. האתגר כאן הוא לא רק כמותי, אלא גם איכותי: האמת מול השקר. כפי שהפתגם הידוע אומר, “שקר מספיק להקיף את כדור הארץ פעמיים בעוד האמת עוד לובשת מכנסיים”. השקר מתפשט מהר כי הוא פשוט לבנייה – הרכבה זולה ומהירה של מסרים מניפולטיביים שמתאימים לרגשות מיידיים. אבל לשקר יש מחיר, והוא מגיע בטווח הרחוק יותר: הוא דורש תחזוקה מתמדת, כי הוא מלאכותי מטבעו, מהונדס ומנותק מהמציאות. ככל שהזמן עובר, הסתירות הפנימיות מצטברות, חוסר העקביות נחשף, והנרטיב כולו מתחיל להתפורר. זמן החיים של מסר שקרי בתודעה הציבורית נראה ארוך בהתחלה, אבל הוא שביר – חשיפה לאמת שורפת אותו כמו אש.לעומת זאת, האמת בנויה על בסיס יציב, אבל דורשת השקעה ראשונית גבוהה יותר כדי להתפשט. כאן נכנסים מודלי התפוצה ממדעי הרשתות החברתיות: לכל מסר יש שני ערוצי הפצה עיקריים. האחד הוא דרך “משתמשי ביניים” בעלי “משקל סגולי” גבוה – כלומר, מידת החשיבות היחסית שלהם ברשת, שנמדדת דרך מדדים כמו Degree Centrality (מספר העוקבים הישירים, שמשקף את ההיקף הפוטנציאלי של ההפצה הראשונית), Eigenvector Centrality (שמשקלל לא רק את מספר העוקבים אלא גם את חשיבותם שלהם, בדומה לאלגוריתם PageRank של גוגל) או Betweenness Centrality (המידה שבה משתמש זה משמש כ”גשר” בין קהילות שונות, ומאיץ התפשטות מידע). לדוגמה, חשבון X של אילון מאסק בעל משקל סגולי עצום בגלל שילוב של degree גבוה ו-eigenvector centrality, שמאפשר למסרים שלו להגיע לקהלים רחבים במהירות. הערוץ השני הוא דרך כמות המשתמשים הכללית – חוזרים רגילים שמפיצים את המסר בהדרגה. כפי שאנחנו מרגישים היום, מסה של משתמשים כאלה בהחלט תורמת למהירות ההפצה, במיוחד כשמדובר בהתפשטות אורגנית שמתבססת על שיחות יומיומיות ורשתות חברתיות. אבל כאן טמונה המורכבות: השקר נהנה מערוץ זה כי הוא קל להפצה ראשונית, אך בטווח הרחוק, ההשפעה שלו נחלשת בגלל אותן סתירות. האמת, לעומת זאת, זקוקה להאצה ראשונית דרך ה-hubs (צמתים מרכזיים) כדי להתגבר על הרעש, כפי שמודלים של התפשטות מידע (כמו מודלי קסקדה או SIR – Susceptible-Infected-Recovered, שמדמים התפשטות כמו מגיפה) מראים ש”hubs” הם המפתח להאצה ויראלית. מחקרים קלאסיים כמו מאמרם של Kempe, Kleinberg ו-Tardos (2003) על מקסום התפשטות השפעה ברשתות חברתיות, שמציע אלגוריתמים לבחירת “זרעים” (seed nodes) מרכזיים כדי להפיץ מידע ביעילות, תומכים בכך. עם זאת, מחקר של Watts ו-Dodds (2007) מראה שהשפעה גדולה יכולה להיווצר גם ממסה של משתמשים רגילים אם הם “רגישים” מספיק, ולא רק מ-influentials בודדים, מה שמצביע על כך שהאסטרטגיה צריכה לשלב גם בניית קהילות. מחקר נוסף של Bakshy et al. (2011) על טוויטר/X מאשר שמשתמשים עם עוקבים רבים משפיעים יותר בממוצע, אבל גם משתמשים “רגילים” יכולים להיות influentials בהקשרים ספציפיים, מה שתומך בהתמקדות בעימותים ישירים כדי להפוך אותם לבעלי ברית.מאחר שישראל אסורה מלהשתמש בכלים פסולים כמו בוטים (שמפרים את כללי הרשתות ופוגעים באמינות) או שקרים, הפתרון הוא להתמקד בהעברת המסר דרך משתמשים בעלי משקל סגולי גבוה – זה האתגר שצריך לפצח. כיצד? פשוט: למשתמשים כאלה אין זמן לבזבז על שקרים. אנחנו צריכים להופיע עם מסרינו על הבמות הגדולות ביותר, בכל הפלטפורמות הקיימות – רשתות חברתיות, פודקאסטים, עיתונים, טלוויזיה ועוד; להתמקד בעימותים ישירים מול המשתמשים בעלי המשקל הסגולי הגבוה ביותר שמפיצים, בידיעתם או שלא בידיעתם (מיוזמתם או מתמימותם), מסרים שקריים שמקורם בנרטיב הפלסטיני, בפלטפורמות שבהן הם פעילים; להציג את השקר שלהם מול האמת שלנו; ולהוכיח שהמשך מדיניות או פעולות נגד האמת יתהפך עליהם, ולא שווה את הרווח הפוליטי או הפיננסי הקצר-טווח. פוליטיקאים שמנסים לגרוף רווח מהיר על בסיס נרטיב שקרי, או אנשי עסקים שמנסים לגרוף רווח כספי מהיר, סופם לפשוט רגל פוליטית או כלכלית – או לגמור כמו איראן.בסופו של דבר, הניתוח הזה מוביל למסקנה אופטימית: האמת, כשהיא מופצת בצורה חכמה ומבוססת – דרך טכנולוגיה מתקדמת, עימותים אסטרטגיים והתמקדות בהubs – לא רק מתגברת על השקר, אלא גם בונה תודעה יציבה לטווח ארוך. זה לא קל, אבל זה אפשרי, וזה הדרך שלנו לנצח בחזית התודעה.

max

מאלף👍צריך להקים כמה גופים בתחום ההייטק שיכולים לעבוד עם בוטים ולהפיץ תעמולה נגד אויבינו,להתחיל להכניס גם טכנולוגיות AI בכדי לזהות מגמות ברשתות החברתיות ולתקוף בכל הכוח,גם אנשים מהארץ כדוגמא אולמרט,חלוץ וברק,אפשר לעשות את זה גם ממדינות זרות שהצוררים בתוכינו לא ידעו מאיפה זה בא להם,להציג את אולמרט,לא כראש ממשלה לשעבר,אלא כעבריין מורשע שישב שנים בכלא,עבירות שחיתות,שוחד,מרמה ועוד.את התקשורת המרעילה בארץ לא מייחסים הרבה חשיבות,מה שקובע זה הרשתות החברתיות ובעיקר לטיק טוק,אינסטגרם,X, ו true של דונלד טראמפ וערוצי הטלגרם בכל העולם.

ב ה צ ל ח ה’👍👍👍👍
Amitsharon Rosenthal

תמצתת את הנושא באופן מדוייק!

מקווה שהממשלה שלנו תאמץ את המלצותיך

Eliran Mizrahy

קרב אבוד מראש

זה כמו לבקש מהיהודים בשואה לעשות הסברה לנאצים כדי להסביר להם שאנחנו לא כאלה מפלצות.
מדינת ישראל הוקמה גם כדי שלא נזדקק לאישור של אחרים כדי לחיות.
עדיף כבר לקנות עוד תחמושת.
Testee

אכן, אנטישמיות ושנאת ישראל חזקים יותר במונים מכל סוג של הסברה, ולכן ההסברה הכי טובה שיש יכולה לעזור רק במעט אם בכלל.

yaron

הכל נכון, ניתוח יפה מעמיק וחשוב, אבל אתה מתעלם מנקודה אחת מאוד חשובה – ישראל הייתה יכולה לעשות את כל מה שהיא עושה עכשיו בעזה בדיוק אותו דבר, ולשלם מחירים בינלאומיים הרבה פחות גדולים, אילו רק הייתה עושה דבר פשוט:

1. השרים וחברי הקואליציה היו צריכים להימנע מאמירות פופוליסטיות ומתלהמות, שגורמות נזק עצום. ההצהרה שצריך להשתמש בנשק גרעיני על עזה, הקמפיינים להשתלטות מלאה, להפסקת סיוע לעזתים, לא תורמים כלום – נכון לביצוע או לא, ממילא שום דבא מזה לא פיזיבילי – אבל גורמים המון נזק.
2. בכל שבוע, היו מקיימים מסיבות עיתונאים המוניות, בהן מספרים איך וכמה אנחנו עוזרים לאזרחים העזתים. כמה משאיות ואוכל הכנסנו, מים, תרופות, איזה צעדים הומניטריים נעשו. אני לא אומר לעשות יותר ממה שממילא עושים – רק להפסיק להצניע את זה, להיפך, להתגאות ולהפיץ איזה.
כל זה קל מאוד לביצוע ועולה גרושים. ולמה זה לא קורה? כי כנראה שלחברי קואליציה לא מעטים חשוב יותר לקושש קולות מול הבייס מאשר טובתה של מדינת ישראל, ולראש הממשלה משוב יותר לא להתעמת איתם מאשר טובתה של מדינת ישראל…
חסן נסראללה

בוא נתחיל במשרד הסברה כמו כל מדינה או ארגון נורמלי

דוד ב

יש עוד שתי נקודות חשובות:

א. אנחנו צריכים להפסיק לקאלערבי ארץ ישראל פלסטיני. ברגע שהסכמתה שהם עם היסטורי אז קשה לשכנע שהארץ לא שלהם.
ב. בעולם וישראל יש הרבה יהודים שעדיין חושבים בגלות. הם רוצים לא להרגיז את עמי העולם מתוך יצר השרדותי המאמינים שחשוב להבדיל את עצמם מישראל כדאי ש עמי העולם לא יהיו נגדם. גם היהודים האלה חוזרים על המסרים הערבים וגם שיש אנטישמיות הם הראשונים לקפוץ ולהסביר שזה לא אנטישמיות. ההסברה צריכה להיות מכוונת גם כלפיהם בעיקר היהודים המשפיענים שהם תומכי פלסטין במערב
Idan Berkovich

אני אוסיף נקודה שלא נגעת בה בצורה קונקרטית והיא יצירת תודעה על ידי התקפה ולא רק הסברה שבמהותה היא הגנתית.

לדוגמא, אנחנו צריכים להחזיק צי של בוטים תומכי ישראל כדי להטות בחזרה את האלגוריתמים של הרשתות החברתיות.
יש עוד דוגמאות כאלה..
سانامو

مقاله فوق العاده…با تشکر از نویسنده..

YP100
אם איראן הובילה את ההתקפה הקשה, קטר זה הציר הרך. כאשר המדיניות היא “קטר היא לא מדינת אויב” לא תנצח במערכה.
את הקבוצה שטיפלה בכל נושא הלבנות ההון במוסד, רה”מ סגר ב 2017. קטר קנתה את מנהיגי אירופה ושולטת בנרטיב.
הכל מתחיל ונגמר בניהול.
Gregori Pievski

אי אפשר לנצח מחוץ לישראל אם יש לך בישראל אויבים כמו ערוצים TV כמו 12, עיתון הערץ. אם באוניברסיטאות מגרשים סטודנטים במדים וכדומה. אי אפשר לדרוש ממשלה אילו בידים של אויבים של ישראל נמצא מערכת משפתית. אי אפשר לעשות את זה אילו פרימיטיבים שרוליקים קונים הסתה של שמולנים נגד חרדים, “רוסים” ושאר. כמה פעמים אמרתי לפרימיטיבים האלו שזו הדרך רגילה של תנועות ומשטרים רקובות להסיח דעת האנשים. שמול משתמשת שיטה מהעולם חיצון. כאשר שם בעיות הם מעשימים יהודים. שמול רוכבת על אותו סוס. די. תתחילו להתפכח. שמול זה הטלר, מוסוליני, סטלין, מאו דזה דון, צפון קוריא.

Anonimus

לדעתי ישראל צריכה להבהיר שלכל מאמצי הבידוד הללו אין השפעה מהותית על החלטותיה המדיניות. היא צריכה להתנתק מהתלות הבטחונית בארה”ב ולהבהיר שכשהיא מצויה במלחמה – הדרישות האמריקאיות מהוות המלצה בלבד. היא צריכה לדאוג – צבאית – להיות מסוגלת להתנהל בבידוד. לדעתי זו תהיה הדרך הכי יעילה להלחם בכל מאמצי ההכפשה בהם מושקעים מליארדי דולרים רבים. בסופו של דבר, אם אויבינו יפנימו שפעולותיהם חסרות משמעות – הם יחדלו מכך. גם אנגליה מול גרמניה הנאצית נלחמה בבידוד למשך שנה וייתכן שלו לא היתה עושה כן, לא היתה זוכה לתמיכה החוזרת מיתר בנות בריתה בסופה של המלחמה.

הייתי שמחה לראות את ישראל מחזירה כסף לאזרחים ולא מבזבזת אותו על קורסים במדינות זרות, משחררת בירוקרטיה, הופכת למדינה חופשית מתקדמת ומקצה מכל הכסף שייחסך בעקבות סגירת המשרדים המיותרים, מכל האדמות שתמכור לאזרחים פרטיים (את עניין ההחכרה אפשר להחליף בחקיקה ובאכיפה) נתח נכבד להשקעה בבטחון ובהתכוננות להתנהלות בבידוד.
רמי גל

ושוב אנו פוטרים מכל אחריות את מי שמנהל כאן את העניינים שנים רבות,את מי שמינה אנשים לא מוכשרים ,רק כי הם מקורבים,את מי ששקוליו זרים, ומאשימים את התקשורת, השמאל ואת משה רבנו.

אז רבותיי יש כאן מנהל גרוע,עם שיקולים זרים,ועד שלא נדרוש ממנו תמורה למשכורת שלו הוא ימשיך לזלזל בנו ולעשות מלאכתו רמיה.
והמדינה מדרדרת והולכת…
”סופר ספרטה” הוא מאחל לנו!

Daniel Khafi

מה דעתך על מערך ההסברה של בנט הקים? נשמע שזה קולע לרוב הנקודות שלך

Yossi

ישראל יש לדעתי עוד חיסרון אחד גדול, ועוד נקודה לשיפור:

1. יש המוני יהודים ואף ישראלים שתומכים בנרטיב הפלסטיני. מנגד, יש מעט מאוד מוסלמים שמתבטאים בעד ישראל.
אם ישנם אפילו ישראלים שטוענים שישראל מבצעת זוועות בכוונה תחילה קשה מאוד לשכנע את המערב לאחר מכן.
במדינה דמוקרטית אי אפשר למנוע מאנשים לדבר. מצד שני כאשר ישראלים שאינם טיפשים טוענים שישראל מבצעת רצח עם, מה שהוא עובדתית שקר, אפשר אולי לתבוע אותם על הוצאת דיבה ( כפי שאני אתבע אדם שטוען בפומבי שאני אנס ורוצח אם הוא יודע בודאות שזה לא כך ).
2. מהצד השני, יש פוליטיקאים מהימין שההצהרות הפומביות שלהם משמשות את האויב כדי לעשות לנו הרבה נזק. אני מסכים על המון דברים עם בן גביר וסמוטריץ’ אבל יש דברים שלא צריכים להיאמר בפומבי. הגיע הזמן שנלמד שזה עושה לנו נזק. מובן לי שאלה דברים שנאמרים מסיבות פוליטיות (וזה לגיטימי לגמרי) והם נאמרים בפומבי כי לקהל המצביעים שלהם חשוב לשמוע את זה.
אם למאבק הבא נגיע כאשר הקהל הימני בארץ “מקבל” את זה שיש דברים שאנחנו מסכימים עליהם אבל לא צריך להכריז עליהם פומבית, לאויב שלנו תהיה פחות תחמושת.

כתבות נוספות

דילוג לתוכן